Welke plant is dit :D?


Wandelendegarnaal

Well-known member
Lid geworden
10 augustus 2012
Berichten
348
Leeftijd
30
Locatie
West-Friesland
Ik ben verliefd op oliver knot zij scapes. Maar nu zoek ik eigenlijk naar een plant die hij in de bak heeft. Helaas reageert de beste man niet. Het gaat om de grote plant rechts achterin.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221219_130932_Messenger.jpg
    Screenshot_20221219_130932_Messenger.jpg
    300.6 KB · Weergaven: 71
  • Screenshot_20221219_130938_Messenger.jpg
    Screenshot_20221219_130938_Messenger.jpg
    286.2 KB · Weergaven: 70
Op de foto is niet duidelijk te zien of het hier gaat om een langwerpig blad of een gesteeld blad. Maar zelf heb ik een Echinodorus palaefolius gehad die een dergelijke groeiwijze kent. De gesteelde bladeren rechtop in het water.


De Echinodorus subalatus komt ook in die richting maar deze soort heb ik volgens mij nooit gehad en ik weet dus ook niet hoe die zich houdt in een aquarium.
 
Lijkt mij een wat korter blad toe op een lange steel.
Dat kan maar de eerder genoemde Echinodorus-uruguayensis heeft wanneer volgroeid een langer blad tot aan de bodem, dus geen of nauwelijks steelvorming, en het lijkt me toe, maar dat ik best mis hebben, dat het in elk geval om een gesteeld blad gaat.

De Echinodorus-uruguayensis:

 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-12-19-21-14-07-722_com.google.android.youtube.jpg
    Screenshot_2022-12-19-21-14-07-722_com.google.android.youtube.jpg
    94.4 KB · Weergaven: 35
Helaas heb ik geen Twitter 🤣
Ja ik zeg maar wat ^^ hij heeft veel social media dus als je het echt zeker wilt weten kan je hem op andere manieren benaderen 😀
Ik zie trouwens dat er heel veel soorten Echinodorus zijn die op elkaar lijken. in principe kan je ook gewoon iets nemen wat er erg op lijkt misschien 😄
 
Laatst bewerkt:
Ja ik zeg maar wat ^^ hij heeft veel social media dus als je het echt zeker wilt weten kan je hem op andere manieren benaderen 😀
Ik zie trouwens dat er heel veel soorten Echinodorus zijn die op elkaar lijken. in principe kan je ook gewoon iets nemen wat er erg op lijkt misschien 😄
Heb via instagram geprobeert... via facebook gespamd.. maar hij reageert gewoon totaal niet(n):unsure:
 

Terug
Bovenaan