Welke PH pen ?


AQUAR3LL3

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2020
Berichten
620
Locatie
Hoogvliet
Hoi welke Ph pen gebruiken jullie ? Wordt beetje zuur om mijn co2 te meten met vloeistof niet accuraat genoeg helaas. Verschil tussen 6.8 en 7ph is namelijk heel wat mg co2.
Liefst zo gebruiksvriendelijk mogelijk, automatisch eijken, nauwkeurig.
Zie ze van 10 tot 100 euro, vindt het niet erg 100 eu voor neer te leggen maar zie nou niet echt verschil tussen de opties van deze pennen en de prijzen.
 
Ik heb ooit een chinese gebruikt, waar ik nooit helemaal tevreden over ben geweest. Heb nu een BlueLab PH pen, zeer tevreden mee en over
 
Zelf vond ik de goedkope nooit lang meegaan en heb nu een wat duurdere van Voltcraft met verwisselbare electrode en naar alle tevredenheid:

 
Zelf vond ik de goedkope nooit lang meegaan en heb nu een wat duurdere van Voltcraft met verwisselbare electrode en naar alle tevredenheid:

Zag alleen in ander topic dat je een beetje liep te kloten met het bewaren in vloeistof ? Heb je die extra flesjes en reserve electrode bijgekocht ?

Ik heb ooit een chinese gebruikt, waar ik nooit helemaal tevreden over ben geweest. Heb nu een BlueLab PH pen, zeer tevreden mee en over
Iets meten of electrisch koop ik niet op ali ?. Had de bluelab zien langskomen ja, neig ernaar om deze te kopen zit bij de 80,- alleen de pen of ook extra vloeistof.
Heb hem nu hard nodig om balans te vinden en weer van de baardalg af te komen. Daarna zal het de vloeistof vervangen en kijken wanneer de soil zijn ph verlagende waarde gaat verliezen.
 

Als je deze set koopt, zit er het nodige bij. Hoe dit bij alleen een PH Pen is, weet ik niet. Zal vast wel wat kalibratievloeistof bij zitten, maar vond deze combo set toen wel aantrekkelijk
 

Als je deze set koopt, zit er het nodige bij. Hoe dit bij alleen een PH Pen is, weet ik niet. Zal vast wel wat kalibratievloeistof bij zitten, maar vond deze combo set toen wel aantrekkelijk
Thanks heb deze set inderdaad besteld. Pen kost 79 daar dan nog calibratie vloeistof bij 99,-. Dacht dan maar de set ?
 
waarom een pen?
gewoon een continue meter (goedkope) pH controller.
 
Zag alleen in ander topic dat je een beetje liep te kloten met het bewaren in vloeistof ? Heb je die extra flesjes en reserve electrode bijgekocht ?

Dat met de vloeistof was een goedkope pen en de flesje zitten erbij.
 

Terug
Bovenaan