Welke mooie vis past er bij?


C

Charlito

Guest
Beste Aquarianen,

Ik heb een Juwel 180 Aquarium afmeting 101x41x51cm.
Ik zoek inspiratie welke vissen er nog goed bij passen.

Momenteel heb ik de volgende vissen/garnalen zitten:
  • 19x Kardinaal Tetras
  • 9x Pseudomugil Furcatus
  • 30x Vuurgarnalen ( Je ziet er maar een paar )
  • 1x Synodontis petricola (Deze heb ik al heel lang, partner helaas overleden).
  • 5x Anatome Helena Slakken
Zelf zat ik te denken om een school Corrydora's te nemen of een ander mooi siervis. Hebben jullie suggesties?
Alvast bedankt !

Warme groet,

Charlito
 
Wat heb je voor bodem erin liggen Charlito. Voor Corydoras mag deze niet scherp zijn, en ben ik een voorstander van zandbodem.
 
Wat heb je voor bodem erin liggen Charlito. Voor Corydoras mag deze niet scherp zijn, en ben ik een voorstander van zandbodem.
Ik heb geen zandbodem helaas. Ik plaats even een foto van mijn aquarium.
 

Bijlagen

  • FC6CD437-4B16-46C5-B273-75E2DAF45838.JPG
    FC6CD437-4B16-46C5-B273-75E2DAF45838.JPG
    320.7 KB · Weergaven: 144
Ik heb geen zandbodem helaas. Ik plaats even een foto van mijn aquarium.
Leuk die drijvende "steen" :)

Weet je wat het voor bodem is? Misschien dat het iemand iets zegt.
 
Leuk die drijvende "steen" :)

Weet je wat het voor bodem is? Misschien dat het iemand iets zegt.
Haha bedankt! Ik denk dat het grind is gemixed met kleine steentjes. Sommigen steentjes zijn wel iets groter die had ik later bijgedaan.
 
Ik zou hier niets bij plaatsen. Je hebt heel erg weinig schuilplaatsen en al twee scholenvissen. Nog een soort erbij en je hebt een goede kans op onrust / stress en daardoor uitval.
 
Coydoras en syndontis gaan niet samen. De syndontis zal ze willen opeten waardoor de kans op een dode syndontis met een dode corydoras vast in z'n bek meer dan reëel is.
 
Ik zou hier niets bij plaatsen. Je hebt heel erg weinig schuilplaatsen en al twee scholenvissen. Nog een soort erbij en je hebt een goede kans op onrust / stress en daardoor uitval.
Oke dat is nou jammerr! Bedankt voor je advies!
Coydoras en syndontis gaan niet samen. De syndontis zal ze willen opeten waardoor de kans op een dode syndontis met een dode corydoras vast in z'n bek meer dan reëel is.
Dat wist ik helemaal niet bedankt! Mijn dwergmeerval is best vredig, heb nog heel veel garnalen die ze met rust laat.
 
Oke dat is nou jammerr! Bedankt voor je advies!

Dat wist ik helemaal niet bedankt! Mijn dwergmeerval is best vredig, heb nog heel veel garnalen die ze met rust laat.
Het is dan ook een nachtdier een een zeer grote opportunist. Ze wachten letterlijk tot het eten voor hun neus komt. En dan is het garagedeur open en hop alles ineens naar binnen.
 
Coydoras en syndontis gaan niet samen. De syndontis zal ze willen opeten waardoor de kans op een dode syndontis met een dode corydoras vast in z'n bek meer dan reëel is.

De Synodontis petricola wordt amper 10-12cm groot. Het zijn inderdaad opportunisten maar veel grotere vissen dan een babygup eten ze echt niet op hoor, wat je schrijft is dus niet waar.
Ook grotere Synodontis soorten eten eigenlijk amper vissen als Corydoras soorten, tenzij je naar Brachysynodontis soorten gaat kijken of de echt grote Syno's zoals S. schall, S. decorus, e.d.
Ik heb ook wel eens Synodontis soorten met Corydoras samen gehouden ging altijd goed, ook grotere Synodontis

Wel is deze Synodontis (dus niet alle Synodontis soorten) een vis uit de riftvallei en heeft hij dus baadt bij veel stenen en hard water, iets wat geen van de genoemde vissen (en garnalen) ten goede komt.
Ook is de bodem voor de Synodontis niet geschikt, deze willen ook graag woelen door zand.

Corydoras zou ik trouwens door de bodem ook niet toevoegen, wat denkt TS van één van de klein blijvende Loricariidae? zoals bijvoorbeeld een Ancistrus soort, Rineloricaria soort, of een van de Panaqolus of Peckoltia soorten?
 
Beste Aquarianen,

Ik heb een Juwel 180 Aquarium afmeting 101x41x51cm.
Ik zoek inspiratie welke vissen er nog goed bij passen.

Momenteel heb ik de volgende vissen/garnalen zitten:
  • 19x Kardinaal Tetras
  • 9x Pseudomugil Furcatus
  • 30x Vuurgarnalen ( Je ziet er maar een paar )
  • 1x Synodontis petricola (Deze heb ik al heel lang, partner helaas overleden).
  • 5x Anatome Helena Slakken
Zelf zat ik te denken om een school Corrydora's te nemen of een ander mooi siervis. Hebben jullie suggesties?
Alvast bedankt !

Warme groet,

Charlito
Beste charlito,

Oppassen met combineren vissen en garnalen .

Tijdens vervelling zijn garnalen heel kwetsbaar en durven vissen ernaar te happen .

Kan lang heel goed gaan .
Groepje goudbarbeeltjes is tof om bezig te zien, wordt ook brokaatbarbeel genoemd .
Zijn scholenvisjes, niet zo veeleisend aan waterwaarden

Slapen in een grotje of aquariumdecoratie en soms hangen ze daar vertikaal in .
Rustig karakter, laten andere vissen met rust
(Bewonen vooral onderste laag en middelste .)
Dus gaat als je synodontis er niet moeilijk over doet.lol

Elke vis heeft zijn eigen karakter .
Braafste vissoort, kunnen ook soms ettertjes tussen zitten.😄
Best steeds visjes in aquarium even observeren(waar je ze gaat kopen) en de treiteraars niet nemen .

Groetjes
Kristel
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan