Welke meerval is dit?


M

MaoSan

Guest
Heb deze al een keertje op een forum gehad, leefde lang in de veronderstelling dat het een L-015 Peckoltia vittata was.

Toen werd hij een l-129 Hypancistrus debilittera.

Maar heeft mij en ws nog meer verrast door in het stuk hout te overleven en daar een grote holling in geknaagd te hebben.

Het blijkt dus een Panaqolus te zijn, maar welke? (oude foto's)

XbssYN1P1UKHuwzQBfRiyJqYrVLELIpi.jpeg


XbssYN1P1UKHuwzQBfRiyJqYrVLELIpi.jpeg
 
Niet alleen Panaqolus eten hout hoor. Dit zijn wel de grootste houteters maar andere meervallen willen ook wel hout eten. Ancistrus hebben bijvoorbeeld ook hout nodig voor de spijsvertering.

Het lijkt mij ook een L129, deze heb ik zelf ook gehad en leek er sprekend op.
 
20160518_133510.jpg


Opvallend hoeveel hij uitgeschraapt heeft uit alleen dit stuk hout... Hij komt ook amper uit dat holletje (maar dat vind ik dan weer niet raar)

Ben toch wel verbaast dat je ook direct zegt dat het een L-129 is, vooral idd omdat hij zoveel heeft uitgeschraapt.
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook een L129 zou noemen. Wel opvallend indd. Heb je legholen of andere schuilmogelijkheden?
 
Ja had die wel in het aquarium liggen maar dit plekje onder deze tak heeft hij direct geclaimd en is er nooit meer weg gegaan!
 
Peckoltia compta kan het ook nog zijn L134.
Is het een jong exemplaar?
 
De eerste 2 foto's zijn idd van toen hij jong was.
Maar hij zit er inmiddels al wat jaartjes in.
 
L134 lijkt me niet. Deze zou niet voor zo weinig geld verkocht worden, en het patroon lijkt er ook niet op ;)
L066 moest ik zelf aan denken, die heeft ook zulke kleuren. De L066 heeft een kleiner patroon, deze is het dus ook niet.
Ik vermoed dat het gewoon een L129 is hoor!
 
En zou het een Panaqolus maccus L162 kunnen zijn?
 
Nee, overduidelijk niet. Alle vissen die hier zijn genoemd heb ik of heb ik gehad, ook kan ik aardig goed L-nummers herkennen al zeg ik het zelf. Neem maar van me aan dat het echt een L129 is.
 
Ludger zei:
Nee, overduidelijk niet. Alle vissen die hier zijn genoemd heb ik of heb ik gehad, ook kan ik aardig goed L-nummers herkennen al zeg ik het zelf. Neem maar van me aan dat het echt een L129 is.

Ik neem het ook wel van je aan hoor, wil alleen wel alle andere opties uitgesloten hebben! :p
 
L001, Nee
L002, Nee
L003, Nee
...
:D
 
algeneter12 zei:
L001, Nee
L002, Nee
L003, Nee
...
:D

LOL en bedankt... zover wilde ik nou ook weer niet gaan!
 

Terug
Bovenaan