Welke maat aquarium 40 of 50 diep?


Lauwie83

New member
Lid geworden
9 september 2020
Berichten
2
Leeftijd
39
Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op een aquarium. Ga beginnen met deze nieuwe hobby. Al aardig ingelezen en voor advies bij een speciaalzaak geweest.

mijn oog is gevallen op de Aqualantis Fusion Pro 120. Echter twijfel ik of ik voor de 40 of 50 diep variant moet gaan.

zie dat de 50 naast meer volume een rij extra leds heeft en een Grotere pomp.

ik wil er straks “beginners vissen” in zetten Die makkelijk te houden zijn.

wat is jullie mening? Zal ik voor 40 of 50 diep gaan?
 
Als je de keuze hebt, altijd voor de grotere. Geeft veel meer stabiliteit
 
Ik heb de Fusion 120 van 120x60x50 en dat is iets meer ruimte dan de bak van 40cm diep.
 
Zo groot mogelijk, want 1 het is mooier (vind ik) 2 je kan er veel meer mee, 3 je wil minder snel weer iets anders

Succes met jouw keuze!
 
Ik heb momenteel een bak staan van 1 meter breed 50 centimeter hoog en 40 centimeter diep. Als ik nu een nieuwe bak zou kopen zou het er zeker een zijn met 50 cm diepte. Dit zorgt voor een grotere inhoud en meer ruimte om de gewenste inrichting te creëren. Ik zou zelf graag meer diepte willen maken maar loop nu dus tegen de beperking van de afmetingen aan.
 
De 40cm is dacht ik iets van €1000,- en de 50cm €1350. Is wel significant meer geld. Maar zal ook wel komen door het grotere filter en meer leds. Iemand ook argumenten Mbt de techniek?
 
Nou ik zou de filter lekker in de kast zetten want die zijn oerlelijk en een buitenfilter oogt mooier en is ook veelal effectiever. Zelf heb ik nu een 1502 erop maar je kan ook voor de 1902 van JBL gaan.
 

Ik heb deze bak maar dan nog met een intern filter en dat is nu een buitenfilter volgens mij.
 
Ja dat is zo Patton maar je hebt wel een kwalitatief goede bak die je niet kan vergelijken met bv een Juwel. Ook weet je vaak niet hoe oud een tweedehandse is en hoelang die nog meegaat. Dus ja ik kan me voorstellen dat men als de financien het toestaan voor een nieuwe bak kiest en daarom heb ik ook vorig jaar toch voor een nieuwe bak gekozen.
 

Terug
Bovenaan