Welke lijm voor stenen


Ja5perW

Well-known member
Lid geworden
3 augustus 2021
Berichten
154
Leeftijd
24
Voor een nieuw aquarium dat eraan komt, wil ik graag een rotswand maken. Nu vroeg ik me af of ik alleen de aquariumlijm kan gebruiken of dat er ook prima andere lijnen voor kunnen worden gebruikt. Ik wil voornamelijk stenen aan elkaar lijmen en hier en daar een plantje.
 
Stenen “lijmen” lijkt me lastig. De meeste stapelen gewoon. Als je echt de hoogte in wil kan je beter iets van cement gebruiken denk ik.
 
Het zijn niet al te grote stenen en stapelend gaan ze steeds om... Cement zou ook prima kunnen dus? Zijn er ook nog andere opties?
 
Het zijn niet al te grote stenen en stapelend gaan ze steeds om... Cement zou ook prima kunnen dus? Zijn er ook nog andere opties?
Het zal ongetwijfeld ook met bepaalde kit kunnen maar om wat voor stenen gaat het eigenlijk?
Je hoort niet vaak dat die “gelijmd” moeten worden.
Ook kan het later lastig worden als je de inrichting wil veranderen.
Qua cement is niet elk soort geschikt voor in aquariums maar dat is wel te vinden op het forum.
 
Ik zou ook niet snel lijmen maar soms gebruikt men secondenlijm met een stukje filter van een sigaret hiervoor.
 
Ik heb ook weleens gezien op aquascape filmpjes dat ze een soort pur gebruiken die je uit moet laten harden en dan kun je hem in vorm snijden zeg maar. Denk dat je daar ook iets heel moois mee kan maken.
 
Dankje! Daar kan ik wel wat mee
 
Secondelijm op basis van cyanoacrylaat.
Eerst propjes keukenpapier tussen de te lijmen stenen. Paar druppeltjes lijm erop en binnen en ja hardscape zit vast.

Ipv keukenpapier kan je ook een stukje van wattenschijfjes gebruiken.
 

Terug
Bovenaan