Welke led lampen


Lennard_J

Well-known member
Lid geworden
14 januari 2017
Berichten
243
Leeftijd
33
ik ben aan het kijken om een led lamp te kopen voor op mijn aquarium

Mijn aquarium is 1,5m lang en 60cm diep en 60 cm hoog

Welk wattage is voor dit aquarium ruimvoldoende om de planten te kunnen laten groeien
 
Als je crappy stripjes koopt met 80Lm/w heb je een stuk meer watjes nodig als dat je knappe strips koopt die 160lm/w doen..

Weet niet hoe handig jij bent en Watvoor budget je hebt?

Maar gezien je bakhoogte en wensen zou ik SMD stripjes nemen gezien die amper licht op de bodem krijgen
 
Het is meer de vraag om kant en klaar te kopen maar daar zijn ook vershillen in en wil dus weten wat minimum is om beetje fatsoenlijk licht te hebben tegen een scherp prijsje

Qua planten wil ik low tech planten
 
Naja niet perse om je wat duurs aan te praten maar zou toch kijken naar JMB of daytime matrix oid.
Teveel aan licht kan je altijd nog dimmen, maar mocht je van plan veranderen kan je altijd nog je intensiteit verhogen en wat moeilijkere planten gaan houden
 
Wat denken jullie van deze lamp?

Juwel helialux led 1500 54W
 
Ik heb ook helialux van Juwel en ben zeer tevreden.
Gebruik deze lamp met een LED controller zodat je kan dimmen als dat nodig is.
 
ja die controller had ik ook gezien is deze een beetje makkelijk te begrijpen ?
 
De controller van Juwel is heel eenvoudig in gebruik. Binnen een paar minuten heb je alles ingesteld.
 
Heb zelf zowel JMB als Aquatlantis EASY LED boven mijn bak hangen.

Qua licht vind ik de EASY LED een hele mooie balk. Qua bediening loopt het bij mij allebei via de TC-420, dus wat dat betreft maakt dat niet zo heel veel uit. Alleen beetje DIY doen om het werkend te maken voor JMB.
 
Ik heb zelf Arcadia T5 led lampen in mijn bak van 150cm.
Freshwater Pro en Tropical Pro, waren 60€ per stuk.
Ben er zeer tevreden mee, planten doen het ook heel goed.
 
Ik heb zelf Arcadia T5 led lampen in mijn bak van 150cm.
Freshwater Pro en Tropical Pro, waren 60€ per stuk.
Ben er zeer tevreden mee, planten doen het ook heel goed.


in mijn aquarium zit geen lichtarmatuur en kan daardoor nog gaan kiezen en komt de prijs zover ik zie ook rond de 200,-
 
Je kan ook op aliexpres cree power of cob leds bestellen en die op een alu profil vast schroeven en een beetje termopast er tussen en je hebt zo 12000 lumen
En wat evt ook nog kan is een light bar kopen op aliexpres die normaal op je auto zet. Het voordeel is wel dat ze waterdicht zijn.
 
Ken je net zo goed floodlights erop hangen..

Zou geen pauperleds van Ali halen, mijn ervaring is dat ze ronduit teleurstellend zijn
 
ik ben nu aan het denken om de Sera LED X-change Tube daylight/sunrise te gaan halen deze zijn ook per buis uit te breiden
 
okey ja was aan het kijken en deze bleken best goed licht te geven en zijn uitbrijdbaar met meerdere balken

ook wordt het biotoop Zuid-Amerika met minder eisende planten waardoor de sterkte niet het beste hoeft te zijn
 
Het probleem met alexpres is dat je moet weten welke leveransier je besteld.
 
okey ja was aan het kijken en deze bleken best goed licht te geven en zijn uitbrijdbaar met meerdere balken

ook wordt het biotoop Zuid-Amerika met minder eisende planten waardoor de sterkte niet het beste hoeft te zijn
Nee, nu nog niet totdat je ontdekt dat je toch iets meer wilt. Koop leds die over hebben, dimmen kan altijd. Wanneer je na een teleurstellende ervaring ontdekt dat je weer iets nieuws moet aanschaffen wordt het echt duurkoop. Sera zou ik snel vergeten, zelfs in een bak van 40 cm. hoog is de lichtkwaliteit pover.
 

Terug
Bovenaan