Welke lamp erbij


Flappie00

Well-known member
Lid geworden
26 september 2019
Berichten
271
Leeftijd
38
Hoi

Morgen ga ik waarschijnlijk een aquarium ophalen die nog een lamp nodig heeft.
Er zit nu een daglicht lamp in maar ik denk dat 1 lamp niet genoeg is. Het gaat om een rio Juwel 180.
Ik wil er plantjes in maar wel de “makkelijke”
Wat voor lamp (kleur) kan ik het beste nemen? Het word geen dure maar gewoon een simpele tl led.
 

Bijlagen

  • 5F042315-8EE8-4536-8B3D-885491DBC63F.png
    5F042315-8EE8-4536-8B3D-885491DBC63F.png
    655.2 KB · Weergaven: 58
Fluval Led 2.0 is een mooie lamp kan je met je telefoon bedienen en zonsopkomst en ondergang enz doen
 
Ik krijg er een soort jasje bij waarmee ik dat kan regelen. Zon opkomst en ondergang
 
Jasje is kastje
 
Hoi

Morgen ga ik waarschijnlijk een aquarium ophalen die nog een lamp nodig heeft.
Er zit nu een daglicht lamp in maar ik denk dat 1 lamp niet genoeg is. Het gaat om een rio Juwel 180.
Ik wil er plantjes in maar wel de “makkelijke”
Wat voor lamp (kleur) kan ik het beste nemen? Het word geen dure maar gewoon een simpele tl led.
Je moet eerst bepalen wélke plantje je precies wilt. Deze plantjes, jouw keuze dus zullen een bepaalde lichtsterkte vragen die je gedurende zo'n 8 uur per dag, exclusief eventuele dimtijden, moet aanbieden.
Voor elk plantje is dit gemakkelijk te achterhalen door bij de online aanbieders te kijken wat de belichtingsvraag precies is. M.a.w. jouw licht moet dus kunnen bieden wat je planten vragen!
 
Hoi

Morgen ga ik waarschijnlijk een aquarium ophalen die nog een lamp nodig heeft.
Er zit nu een daglicht lamp in maar ik denk dat 1 lamp niet genoeg is. Het gaat om een rio Juwel 180.
Ik wil er plantjes in maar wel de “makkelijke”
Wat voor lamp (kleur) kan ik het beste nemen? Het word geen dure maar gewoon een simpele tl led.
Als je deksel op je bak van jewel is, dan kun je er ook een van juwel bijplaatsen.
Ze hebben ,.nature, day en colour licht, vaak passen alleen juwelbuizen in juwellichtkappen daar hanteren ze als merk andere maten bij.
 
Als je deksel op je bak van jewel is, dan kun je er ook een van juwel bijplaatsen.
Ze hebben ,.nature, day en colour licht, vaak passen alleen juwelbuizen in juwellichtkappen daar hanteren ze als merk andere maten bij.
Was dacht ik alleen de T5 buizen, T8 waren wel standaard maten
 
Hij liet het voorheenste maat led op de foto zien , dacht ik vanuit te hebben kunnen gaan,
2buizen ongeacht welke kleur horen in de lichtkap, anders dan doet ze het misschien niet omdat het ontwerp zo in elkaar zit.
 
Beide lampen doen het gewoon.
Dus ik hoef niet perse andere lampen te kopen 😬
 
In de regel heb je aan de standaard leds genoeg licht en je moet vaker dimmen dan dat je meer licht moet plaatsen maar dat hangt ook af van je planten.
 
Als je minder lumen zou willen, dan 2 colour
1663398577951671661476.jpg
inplaatsen dat oogt heel anders dan de daylight.
 
Nou met 2x colour van 4425 k is er zo,n 30% minder lumen aanwezig en dat roze vind altijd al aantrekkelijk geweest, het ,heette, growlux
 
Het is mij eigenlijk niet precies duidelijk om welke lampen het gaat. Ts schrijft in z'n eerste post een led TL te willen maar heeft nog niet aangegeven welke lampen er nu boven z'n bak hangen?
 

Terug
Bovenaan