Welke kleur lampen voor Malawi bak?


M

Marco1972

Guest
Ik heb een Juwel aquarium met t5 verlichting met een malawi biotoop. Nu loop ik te hannesen met de verlichting. Misschien dat ik te veeleisend ben maar ik ben niet tevreden met hoe de kleuren van de vissen uitkomen. Ik heb 2 daylight t5 buizen in de bak, maar ik vind het niet mooi. Ik had eerst 1 daylight plus 1 sera plantenlamp (soort van grolux) op aanraden van een aquariumwinkel, maar ook daar was ik niet tevreden over. Vooral in de avonduren kleuren mijn vissen ( een paar jonge Nimbochromis venustus) niet mooi. Overdag gaat het nog wel, dan valt het daglicht er schijnbaar net genoeg in om ze nog wel mooi te laten kleuren, maar in de avond wordt het allemaal maar een beetje mat en bleek. Ik weet wel, ze zijn nog niet helemaal op kleur, maar waarom zijn ze overdag dan mooier als in de avond?
wie o wie weet welke lampen ik het beste kan gebruiken, om de kleuren geel, blauw en rood ( voor vissen die er in de toekomst bij komen) het beste te kunnen laten uitkomen.
Een heel verhaal, maar ik hoop dat iemand me kan helpen :)

Mvg Marco
 
1 blauwe tl plaatsen + 1 wit. Zo is het bij mij en ik ben tevreden van mijn malawis.
 

Terug
Bovenaan