Welke kleur achterwand bij zwart grind


Nitsoj

Active member
Lid geworden
8 maart 2020
Berichten
28
Leeftijd
36
Hoi allemaal ik ben alle dingen aan het verzamelen voor mijn nieuwe bak wat volgende week binnen komt..

nu twijfel ik ik heel erg tussen een achterwand of zwart folie

ik weet niet zo goed welke kleur achterwand ik dan bijvoorbeeld zou moeten nemen omdat ik zwart grind heb, het is de bedoeling om wat meer diepte te creëren.
 
Zelf vindt ik een nadeel van een achterwand dat er vaak heel snel algen opkomen en daarom kies ik voor een poster. Qua kleur moet je denk ik doen wat jij mooi vindt want jij moet naar de bak kijken ;).
Ik had ook zwart grind en vond een poster met grijzige tinten overigens erg goed passen.
 
Ik zou voor folie gaan om dezelfde reden dan John geeft.
Ik heb zelf een bakje draaien met zwart zand en een zwarte achtergrond van folie. Maakt je bak wel een stuk donkerder (minder licht weerkaatsing) en dan zul je rekening moeten houden met de planten die je wil.

Heb je al eens gedacht aan melk wit (mat doorzichtig)? Daar kun je verlichting achter zetten, evt met een kleurtje (warm wit bv in plaats van koel wit), geeft ook een mooi effect.
 
....Heb je al eens gedacht aan melk wit (mat doorzichtig)? Daar kun je verlichting achter zetten, ......
Geniaal! Was al tijdje aan het dubben wat te doen met achterwand (nu nog tijdleijk zwart karton achter aquarium geschoven...). Ga ik zeker es proberen dit
 
Als je diepte wil creëeren, zou ik er helemaal niks achter zetten, of een verlichte backwall. Als je helemaal niks, niks vindt en een backwall buiten budget (of smaak) valt, is melkwit of zwart folie de beste tussenoplossing mijn inziens.
 
Geniaal! Was al tijdje aan het dubben wat te doen met achterwand (nu nog tijdleijk zwart karton achter aquarium geschoven...). Ga ik zeker es proberen dit
Tip: dit is als statische folie te krijgen, dan heb je als het niet bevalt de mogelijkheid het er snel en makkelijk af te halen.
 
Heb zelf zwarte schoolbord verf aan de buitenkant erop gedaan, heb ook een zwarte bodem. Zie mijn Trofis bak in de handtekening.
 

Terug
Bovenaan