Welke kleine visjes kunnen bij een beta-man?


fiekesof

Well-known member
Lid geworden
25 januari 2005
Berichten
133
Locatie
België
Ik ga een nieuw aquarium opstarten,de Superfish home 40 met 40 liter inhoud.

Ik wil hier 1 beta-man in en 1 schooltje kleine visjes (neontetra's? ).
Kan er uberhaupt een schooltje bij de kempvis?

Indien niet kan ik er altijd nog appelslakken bijdoen :)

Alvast bedankt !
 
Ik zou het niet doen in zo n bakje hoor. De Tetra hoort ook in een grotere bak en je hebt een grote kans dat het fout gaat.
 
Geen probleem hoor,dan komen er wat slakjes in.
Uit ondervinding weet ik inderdaad hoe kleiner het bakje,hoe sneller er een nitrietpiek komt.
Bedankt voor je input.
 
Ik heb vroeger een groot aquarium gehad,ik heb jaren ervaring.
Nu we verhuisd zijn hebben we helaas niet meer de ruimte.
Daarom 1 beta-man.
Hier op het forum is nog iemand die een beta in hetzelfde aquarium had zitten.
Ik weet best dat je naar de grootte van de bak moet kijken.
 
dan vraag ik me �berhaupt af hoe je erbij komt om neons in een klein bakje te plaatsen mocht je de ervaring hebben zoals je zegt en dat je weet dat je naar de grootte van de bak moet kijken
sorry als dit lomp overkomt
mijn advies is betta kun je het beste solitair houden
mijn ervaring met betta's is dat de ene wel met bijvis kan (in een gepaste bak) en de andere niet heb er hier een zitten, die sul laat alles om zich heen met rust zelfs de vuurgarnalen
maar daarintegen heb ik het ook gehad dat er in 3 maanden tijd geen babyvuurtje te bekennen was en de man nooit wou eten van het voer wat ik gaf (rara hoe kan dat)
ook gezien dat een betta dame gewoon een dwergkreeft finaal afslachte
dus mijn advies blijft solitair
wil je er iets bij doen start dan eerst met een groep garnalen en zodra die goed gedijen in je bak veel jongen hebben dus ( het zijn net konijnen) pas een betta man erbij en dan zorgen dat je heel veel beplanting hebt en veel schuilplaatsjes voor je garnalen
wil je geen garnalen kijk eens naar een schooltje corydoras pygmaeus om erbij te zetten
 
Ik zou zoals Pat ook al zegt de betta alleen houden hoor. Dat kan een hoop ellende schelen.

Tuurlijk zijn er mensen die weer anders doen, maar dat wil niet zeggen dat ze daar goed aan doen ;)
 
Ik weet iemand die al meer dan een jaar een blauwe gourami bij een betta man heeft zitten. Zijn aquarium is wel 75 of 80 liter qua inhoud.

Voor jouw grootte aquarium moet een schooltje van corydoras pygmeaus samen met de betta wel lukken. Op de meeste sites spreekt men van een minimum tank grootte van 40 � 45 liter.
Zorg wel voor voldoende schuilplaatsen door veel beplanting en kienhout te gebruiken. Vermijd scherpe of ruwe rotsen.
 
fiekesof zei:
Geen probleem hoor,dan komen er wat slakjes in.
Uit ondervinding weet ik inderdaad hoe kleiner het bakje,hoe sneller er een nitrietpiek komt.
Bedankt voor je input.



Zo werd ik op Facebook uit een forum gegooit.aquariumvissen-010.

Vraag was.
ik heb 12 rode rio,s en 4 corydorassen in 40 l.
Hoeveel visjes kunnen er nog bij.

Zei ik, beter een 80 cm nemen, dit bakje is al vol.

Zo, kreeg een stortvloed,van zal ik maar niet zeggen.
HOE durf je,tegen een kind van 9 jaar..

He? ja, dat kan ik zien.

Eruit. hahaha stomme Schiedammers.
 
Herbstnebel zei:
Ik weet iemand die al meer dan een jaar een blauwe gourami bij een betta man heeft zitten. Zijn aquarium is wel 75 of 80 liter qua inhoud.

Voor jouw grootte aquarium moet een schooltje van corydoras pygmeaus samen met de betta wel lukken. Op de meeste sites spreekt men van een minimum tank grootte van 40 � 45 liter.
Zorg wel voor voldoende schuilplaatsen door veel beplanting en kienhout te gebruiken. Vermijd scherpe of ruwe rotsen.

Soms kan een combi wel goed gaan maar dat is eerder uitzondering dan regel denk ik.
Ik zou een Betta man lekker alleen zetten want alleen zo weet je dat je geen heibel gaat krijgen.
 
Bertus zei:
fiekesof zei:
Geen probleem hoor,dan komen er wat slakjes in.
Uit ondervinding weet ik inderdaad hoe kleiner het bakje,hoe sneller er een nitrietpiek komt.
Bedankt voor je input.



Zo werd ik op Facebook uit een forum gegooit.aquariumvissen-010.

Vraag was.
ik heb 12 rode rio,s en 4 corydorassen in 40 l.
Hoeveel visjes kunnen er nog bij.

Zei ik, beter een 80 cm nemen, dit bakje is al vol.

Zo, kreeg een stortvloed,van zal ik maar niet zeggen.
HOE durf je,tegen een kind van 9 jaar..

He? ja, dat kan ik zien.

Eruit. hahaha stomme Schiedammers.
Wat doet een kind van 9 op facebook? De minimum leeftijd is 13. https://www.facebook.com/help/210644045634222
 

Terug
Bovenaan