Welke kit gebruiken voor achterwand?


2Fast4u

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2004
Berichten
315
Welke aquarium kit kan ik het heb beste gebruiken om mijn 3D Back to Nature achterwand STEVIG in de aquarium te bevestigen?

M.a.w. welke is de beste en stevigste keuze? Gewonen aquarium siliconenkit of Tec7? Of zijn er nog alternatieven?
 
Aquarium kit werkt primaaaa...want daar zitten geen schadelijke stofjes in voor je vissen en planten.
 
Ok, maar tec7 is naar het schijnt ook prima voor gebruikt in het aquarium.

De vraag is eigenlijk welke kit is het stevigste voor gebruik in het aquarium, welke laat na zoveel tijd niet los in het aquarium.

Want voor alle duidelijk, zie bijgevoegde url waarop je een soortgelijk achterwand kunt zien:
Back to Natute achterwand

Het is dus de bedoeling dat alle randen perfect gekit zijn zodat er nooit een visje erachter kan komen. De aquarium is namelijk in de muur ingebouwd, dus kan niet zien wat erachter gebeurt.
 
Eigenlijk is het merk van aquarium kit die ze tegenwoordig verkopen niet zo belangrijk maar meer de manier van toepassen.
Je kan bv de duurste en beste kit kopen maar als je dit dan op materiaal gebruikt dat niet goed ontvet is en/of de boel niet lang genoeg laat drogen is de kans heel groot dat het loskomt.
 
Al meer dan 20 jaar is TEC7 de meest gekende kit om te lijmen, afdichten en bevestigen. Als het �cht goed moet zijn, grijpen vakmensen en gevorderde klussers naar de koker TEC7. En terecht!
TEC7 is de eerste keuze voor 80% van alle toepassingen. TEC7 vervangt montagelijm, houtlijm, PU-lijm, siliconenkit, acrylaatkit, ...
zeer goede hechting op bijna alle ondergronden
tast geen kunststoffen, piepschuim en spiegels aan
sterk UV-bestendig
bloedt niet uit op natuursteen
schimmelbestendig
zeer goed toepasbaar op vochtige ondergrond, zelfs onder water
overschilderbaar met de meeste verven
bestand tegen zout water

Tec7 PDF

Dus Tec 7 is mijn voorkeur

Jb Malawi
 
Jb Malawi zei:
Al meer dan 20 jaar is TEC7 de meest gekende kit om te lijmen, afdichten en bevestigen. Als het �cht goed moet zijn, grijpen vakmensen en gevorderde klussers naar de koker TEC7. En terecht!
TEC7 is de eerste keuze voor 80% van alle toepassingen. TEC7 vervangt montagelijm, houtlijm, PU-lijm, siliconenkit, acrylaatkit, ...
zeer goede hechting op bijna alle ondergronden
tast geen kunststoffen, piepschuim en spiegels aan
sterk UV-bestendig
bloedt niet uit op natuursteen
schimmelbestendig
zeer goed toepasbaar op vochtige ondergrond, zelfs onder water
overschilderbaar met de meeste verven
bestand tegen zout water

Tec7 PDF

Dus Tec 7 is mijn voorkeur

Jb Malawi

Volledig mee eens, ook hier gebruik ik meestal TEC7,
1 kleine kanttekening en toch niet zo onbelangrijk, nooit met TEC7 een glazen bak in elkaar zetten, je hebt binnen de 3 maanden gegarandeerd alles op de vloer liggen, glas op glas houdt deze niet.
 

Terug
Bovenaan