Welke Gup is dit??


K

Kiekeboe

Guest
Hallo allemaal, ik ben een nieuweling :)

Bij deze had ik graag geweten welk soort guppies ik juist heb: ( sry voor de slechte foto kwaliteit.) De mannetjes hebben allemaal een bleek kleur met een tweede of derde oog op het lichaam. Wat opvalt is dat ze allen een lange fijne onderste "staartvin" hebben.

R9eWXZQw71AsQxZgzHsksT_F5aQ9MI3V.jpeg
upload an image
 
Beste Kiekeboe,
Zoals je ziet heb ik je topic verplaatst naar de juiste sectie. Je Guppen lijken mij Endlers maar er zijn vast kenners hier die het beter kunnen aangeven.
 
Ah dank u :)
 
Er zit iig endlerbloed in maar of het echte endlers zijn en geen kruising kan ik niet zeggen. Als iemand op dit forum dat kan zeggen dan is het wel Stanovic, hij is kweker en keurmeester van endlers.
 
Ik denk ook iets van endler en/of wildvorm guppen mix met 'normale' guppen.
 
Er zit absoluut g��n Edlerbloed in. Dit zijn wildvormguppen. Laat ze liever niet kruisen met gewone Guppen.

Je hebt trouwens de slechtste bodem die je kan hebben. Er gaat veel vuil tussen zitten en het is ook nog eens erg scherp.
 
Botia,
hoe kun jij zo snel zien dat er geen Endlerbloed inzit eigenlijk?? Ik zie dat namelijk niet maar ben ook geen kenner van deze visjes en ik vind ze allemaal op elkaar lijken dus.
 
Vooral lichaamsbouw, maar ook de tekening.
 
Ok, dus dat is meer een kwestie van kennis en ervaring dus ;)
 
Botia ik dacht ook aan endler. Kun je mij het verschil uitleggen tussen endler, wildvang en gewone guppen. Ik dacht nl dat er alleen endlers en gewone guppen waren en dat wildvang betekende dat dit in het wild gevangen guppen waren en dat dat dan weer endler of gewone gup kon zijn.
 
John ik heb het gelezen maar kan het niet helemaal volgen dit stukje van stan. Ik weet dat ik endlers heb want ik heb ze van Stan en er ook specifiek om gevraagd. De doorgefokte gup heeft voor mij zijn charme verloren. Te zwak, te onnatuurlijk en door veel inteelt ook bepaalde karaktereigenschappen die hem wel leuk maken maar tegelijk ook bijna onmogelijk voor medebewoners. De guppen van kiekeboe vind ik wel prachtig. Toch is me nog steeds niet duidelijk waar het verschil in zit niet alleen in benaming maar ook in uiterlijk.
 
Het zijn in ieder geval wildtype guppen. Zal niet direct stellen dat het om wildguppen gaat want dat is wat lastig te zien op de foto. Ook veel sierguppen van allerlei aard bij elkaar zal op den duur weer wildtypes gaan opleveren. Of als je ze in buitenbakken doet gedurende een periode in een kalenderjaar dan kunnen ze qua nageslacht ook al terug evolueren.

Ook ik zit in dit geval op ��n lijn met Botia dat er hier geen sprake is van endlerbloed.

D'r zijn meerdere verschillen tussen endlerwildstammen en wildguppen. Ik stel met opzet 'wild" omdat bij hybriden het nogal beide kanten op kan gaan qua typerende kenmerken. Feit is wel dat bij endlerwildstammen er o.m. verschil in het aantal vinstralen te bekennen valt en dat bij het gonopdium het aantal haken verschilt t.o.v. wild- en sierguppen.

Qua bouw zijn er bij zowel de wildguppen als endlerwildstammen een range aan vari�teit te bekennen.
 
Dat ze eruitzien als endlers wil niet zeggen dat ze het ook zijn. Zelf ben ik begonnen met de "gewone" gup, tenminste dat dacht ik, tot ze jongen kregen. Er zaten ineens jongen bij die verdacht veel op endlers leken maw de "gewone" guppen die ik had waren niet zo gewoon als ze eruitzagen en de endler die daaruit geboren werd was ook geen endler ondanks dat hij erop leek. Dan laat ik wildvang nog even buiten beschouwing omdat ik niet weet wat dat precies is.
 
Bedankt stan, weer iets wijzer. Jouw echte endlers doen het super hier hoor.
 
Top!
Trouwens, als er ooit in menging van een endler in een gupbloedlijn is geweest, doch men heeft er tot op heden enkel nog een gupuiterlijk uit gekregen, dan kan het best nog zo zijn dat er alsnog een man uitvalt die het endlertype betreft. Andersom kan dat natuurlijk ook het geval zijn.
 
Ik heb geen idee welke soort het is maar ik vind ze wel super mooi! Heel apart
 
Dit zijn wilde endler guppen want als ze de mannetjes grijs zijn dan zijn ze endler guppen ik heb 2 guppen 1 met en panterprint en de andere met een blauwe diamond kleur in de donker
 
Echt mooi ik zie Tetra's
 
Ik denk wildkleur gup
 

Terug
Bovenaan