Welke groten maanvissen 3x per dag eten?


Ronaldp

Well-known member
Lid geworden
6 december 2019
Berichten
512
Leeftijd
57
Vroeg was er een onderwerp hoe maanvissen te houden hier op het forum.
Volgens mij van Jos Hut.
Kan deze niet meer vinden hier....of kijk ik er over heen?

Als ik maanvissen wil kopen.Wil ik ze graag van de grote kopen dat ze aan 3x per dag eten genoeg hebben.
En niet als jongen van 5 a 9 x per dagen eten gegeven.
Van welke grote moet ik ze dan kopen?

Mvg Ronald
 
Dat topic is er niet meer maar ik kreeg ze van zo n 5 cm van Jos en voerde ze diverse maken. In het begin 4x per dag en na een dik jaar 2x per dag.
 
Jos heeft mij inderdaad ook geadviseerd om de vissen 4x per dag te voeren, heb een soort die best groot wordt. Dus 5-9x lijkt me wel wat overdreven, ze zullen vast zo vaak willen eten, maar dan zullen ze te dik worden wat ook weer niet goed is. Hij merkte wel op dat de kleiner blijvende soorten met minder voer per dag afkunnen. Denk aan de Leopoldi.
 
Dat topic is er niet meer maar ik kreeg ze van zo n 5 cm van Jos en voerde ze diverse maken. In het begin 4x per dag en na een dik jaar 2x per dag.
Heeft iemand toevallig het topic van Jos Hut opgeslagen?
En wil het delen met mij/ons?

Mvg Ronald
 
Wellicht heb je hier iets aan:

 
Ik heb nooit maanvissen gehad, maar 5-9 keer voeren lijkt me een beetje, ehhh... zonde van de tijd? ;_; Zijn we wedstrijdvissen aan het kweken waarbij iedere millimeter telt (dan nog klinkt het als vaak voeren) of willen we gewoon gezonde dieren. Waarom zou voor de jongste dieren een keer of 3 niet zat zijn, en voor de oudere dieren 1 à 2?

Oftewel: maak je niet drukker dan nodig, denk ik dan.
 
Wellicht heb je hier iets aan:

??

Dit zegt me niks.
Wat bedoel je ermee?

Mvg Ronald
 
Haha, sorry het kopieren van de link ging niet goed dus we doen het nog een keer:

 

Terug
Bovenaan