Welke garnalen bij neocaridina's


sannick

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2021
Berichten
139
Leeftijd
38
Hallo allemaal,

Wij hebben een 400l bakje met wat visjes in en wat neocaridina's ( blue dream's ). Wij hebben geexperimeteerd met de blauwe garnalen en hebben er gele bij gehad ( alledei neocaridina's). Maar de kleuren van de nakomelingen zijn niet mooi meer ( veel transparant ).

Nu zijn wij toch aan het denken om een 2de soort erbij te zetten maar weten niet goed welke. Onze parameters zijn: de temperatuur is 23 graden, de ph 7.2 en de kh en de gh zitten tussen de 6 en de 10.

Heeft er iemand van jullie een ideetje of wat advies welke garnaaltjes mooi van kleur ( liefst rood ) bij onze blue dreams kunnen ( zonder dat ze onderling gaan kruisen ) en onze parameters kunnen tollereren.
 
Die Sulawesi zitten normaliter op een hogere ph en of dat goedgaat dat weet ik niet.
 
Alvast bedankt voor jullie reactie's.
Zoals ik het heb kunnen vinden zijn die sulawesi garnalen echt wel heel mooi maar ik dacht ook dat hun ph hoger zat maar vooral hun temperatuur licht wel wat hoger.

Wij waren aan het denken aan de Caridina super crystal red 'santa' maar zoals ik het kan vinden zitten deze op een kh van 0-1 en een gh van 3-5 en ik weet niet of dit goed gaat komen.
 
Alvast bedankt voor jullie reactie's.
Zoals ik het heb kunnen vinden zijn die sulawesi garnalen echt wel heel mooi maar ik dacht ook dat hun ph hoger zat maar vooral hun temperatuur licht wel wat hoger.

Wij waren aan het denken aan de Caridina super crystal red 'santa' maar zoals ik het kan vinden zitten deze op een kh van 0-1 en een gh van 3-5 en ik weet niet of dit goed gaat komen.
Ik zou t eerder gokken op de sulawesi dan die caridinasoort maar het is jouw feestje natuurlijk.
Als je een compromis op kleur wil maken, kun je ook japonica's toevoegen. Die gaan prima met blue dreams.
 
Wij waren aan het denken aan de Caridina super crystal red 'santa' maar zoals ik het kan vinden zitten deze op een kh van 0-1 en een gh van 3-5 en ik weet niet of dit goed gaat komen.
Die hebben denk ik net als de Taiwan Bee een ph verlagende bodem nodig en dat ga je dus ook niet redden met de garnalen die je nu hebt.
 
Wisselende info ook over te lezen want bij de een staat ph 6-7,5 en bij de ander 6-6.5.
 
Die Sulawesi zitten normaliter op een hogere ph en of dat goedgaat dat weet ik niet.
Ja dat klopt een PH van 8 hebben ze liever en dat kan je bereiken met Osmose met Salty Shrimp 8.5
Ik heb een goed lopend bakje vol met Kardinaaltjes en een hoop baby's.
De Temperatuur hebben ze het liefst op 25 a 26 graden en geen planten of mosjes, maar wel veel alg.
 

Bijlagen

  • IMG_20210322_095739.jpg
    IMG_20210322_095739.jpg
    291.5 KB · Weergaven: 95
  • IMG_20210321_105258.jpg
    IMG_20210321_105258.jpg
    358.1 KB · Weergaven: 95

Terug
Bovenaan