Welke filter materiaal voor Tetra ex 1200 plus


Mattie1305

New member
Lid geworden
27 september 2023
Berichten
3
Leeftijd
26
Hi iedereen. Ik heb een tweedehands tetra ex 1200 plus gekocht maar helaas zit daar niet al het filtermateriaal bij die ik volgends tetra nodig heb. Nu lees ik dat het filtermateriaal van de 1200 plus niet het beste is.

Nu mijn vraag welk materiaal heb ik dan welk nodig en in welke bak van de filter hoort dit dan? Door alle info op het web zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoor graag jullie tips!

Matthijs
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    2.6 MB · Weergaven: 39
Ja daar zullen de meningen over verschillen maar ik heb bij de JBL 1 bakje met pijpjes/balletjes en verder gewoon spons. Spons gebruikte men vroeger allemaal en dat werk opzich prima.
 


Hier staat genoeg info over je filter , kijk niet naar zijn biohome filtermaterialen . Maar kijk naar de uitleg over het filter en de opbouw van de verschillende filtermateialen

Wat zou ik kunnen gebruiken in plaats van de biohome? Had het filmpje al gezien en vind de biohome toch wat te prijzen
 
Siporax of een daar mee vergelijkend middel : JBL micromec of een ander product van gesinterd glas . In mijn vijverfilter gebruik ik al jaren parelcokes . Deze zou je voor je aquariumfilter dan nog wel iets kleiner moeten maken.
 

Terug
Bovenaan