Welke dimmer


H

ht76741

Guest
Ben van plan een dimmer aan te schaffen van Aqualight Dimmcontroller Dsi, maar in de omschrijving van bv Veldhuis kan ik niet uithalen hoeveel evsa's daar op kuunen worden aangesloten.
Zelf heb ik drie t5 lampen van 54w en 120cm + drie dimmbare evsa's.
Ook zou ik graag willen weten, voor ik hem aanschaf, of deze echt tot 0% dimt?
In het verleden heb ik er eentje gehad, de floramate, daar bleef altijd wat licht branden dat is bij mij niet de bedoeling.
Alvast bedankt.
 
Er is geen enkele dimmer die kan dimmen naar 0%.
Dat ligt niet aan de dimmer, maar aan de evsa's. Die gaan maar tot 1% of 3% afhankelijk van het type evsa.
Het enige verschil tussen 1% en 0% is volledig uitschakelen... Daarbij wel de opmerking dat 1% in de ogen van mensen nog vrij veel is, ten opzichte van helemaal geen licht. Daar kun je echter niks aan veranderen.
De dimmer die jij bedoelt heeft 3 kanalen, en dimt tot 1%.
De flora-mate dimt ook tot 1% en heeft 4 kanalen.

Dimmen tussen 1% en 0% is technisch niet mogelijk met de huidige evsa's

Als je de flora-mate nog hebt, zou ik dus zeker geen aqualight aanschaffen, aangezien je met de flora-mate hetzefde effect bereikt.

Wil je echt kunnen dimmen tussen 1% en 0% dan kun je wel gebruik maken van led-strips. Deze zijn wel dimbaar tot 0%, maar daar heb je dan weer andere dimmers voor nodig.
 
Kan je bv een floramate dan niet 2 lampen op 0% en 2 op 1%?
Of zeg ik iets raars?
 
je kunt maar dimmen tot 1% en dan het evsa uitschakelen. Dus als je meerder evsa's hebt dan kan dat door de voedingsspanning van de evsa uit te schakelen via bv een tijdklok.
De laatste lamp die aan blijft zal altijd de plotselinge overgang van 1% naar helemaal uit geven.
 
Bedankt voor de reactie.
Gezien de kosten denk ik dat ik dan maar bij de floramate blijf.
 

Terug
Bovenaan