welke corydora's


patty776

Well-known member
Lid geworden
4 januari 2015
Berichten
2,313
Locatie
Noord-Brabant
hallo in mijn uitgroeibak voor mijn betta's wil ik corrydoras gaan plaatsen maar het liefst kleintjes,
welke soort kan ik het beste plaatsen?
Ik zat zelf te denken aan de corydoras hastatus, de corydoras habrosus of de corydoras pygmaeus welke kan ik het beste plaatsen de bak moet nog 2 tot 3 weken indraaien, hij staat nu 1,5 week en er zit nitriet in het is een 60 literbak 60-80 cm als ik me niet vergis met een zandbodem, hout en plantjes
 
Persoonlijk zou ik voor de Pygmaeus gaan, die in het algemeen toch het sterkste is van deze drie en kan volgens mij ook beter tegen warmer (betta) water. Hastatus was nu wel weer verkrijgbaar (seizoensafhankelijk).

Ik zou echter alle drie de visjes niet in een net ingedraaide bak zetten.
Voor de meeste Corys is juist een wat gerijpte bak wat beter. je ziet heel veel problemen in (te) nieuwe bakken.
Het minste of geringste spoortje ammoniak/nitriet in de nog niet gerijpte bodem zorgt daarvoor.
 
oke dan wacht ik nog maar de pygmaeus schijnt meer in het midden van de bak te zwemmen
 
oke hij staat nu vandaag 2 weken mijn kleintjes zijn 3 wkn oud en deze worden pas overgezet als ze 7-8 wkn oud zijn dus dat moet haalbaar zijn
 

Terug
Bovenaan