Welke corydoras toevoegen?


Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Berichten
9,479
Leeftijd
29
Locatie
Hellendoorn
Ik ben voor mijn Dubai 80, linkje in de handtekening, op zoek naar een schooltje corydoras. Een wat bijzonderder soortje, niet iets wat de meeste LFS hebben zitten zoals een sterbai, julli ofzo. Maar dan wel een soort, net zoals de panda's in de lido, die niet zo schuw zijn en wel gewoon zichzelf laten zien. Zit zelf wat in de richting van de black venezuela/similis te denken. Leuke soorten die je niet zo vaak ziet. Adolfoi vind ik ook wel gaaf, maar lijken zoveel op de panda's in de andere bak. Weet niet of ik dat zo mooi vind.
Hebben jullie wellicht suggesties/ideeën?
 
Laatst bij mijn lokale LFS de volgende corydoras gezien: Corydoras eques, Corydoras sp. venezuela ‘Orange’ en Corydoras sp. venezuela ‘Black’ en wow wat een mooie beesten zijn dat.

Ook mooi zijn de Corydoras sp. Goldstripe en Corydoras sp. Greenstripe.
Of als je voor wat meer elegant wil gaan vind ik de Scleromystax barbatus ook erg gaaf, denk alleen dat die te groot wordt.
 
Die barbatus worden een ruime 10 cm kunnen dus niet in die dubaibak moeten ook op koud water gehouden worden idealiter. Overige genoemde soortjes (goldstripe etc) zijn allemaal schuw dus die vallen ook af.
De similis hebben we ook gehad en ook die is heel schuw, evenals alle andere soorten corydoras in de winkel, dit omdat het allemaal wildvang is.

Mijn tip: zoek een corydoraskweker en haal ze daar, grootste kans op succes dat ze dan minder schuw zijn
 
Super! Daar heb ik wat aan. Was ik inderdaad al wel bang voor, wildvang is dan niet slim mee. Iemand goeie corydoraskwekers, liefst in Overijssel of de buurt van?
 
Laatst bij mijn lokale LFS de volgende corydoras gezien: Corydoras eques, Corydoras sp. venezuela ‘Orange’ en Corydoras sp. venezuela ‘Black’ en wow wat een mooie beesten zijn dat.

Ook mooi zijn de Corydoras sp. Goldstripe en Corydoras sp. Greenstripe.
Of als je voor wat meer elegant wil gaan vind ik de Scleromystax barbatus ook erg gaaf, denk alleen dat die te groot wordt.
Brochis splendens is mijn favoriet.
 
Laatst bij mijn lokale LFS de volgende corydoras gezien: Corydoras eques, Corydoras sp. venezuela ‘Orange’ en Corydoras sp. venezuela ‘Black’ en wow wat een mooie beesten zijn dat.

Ook mooi zijn de Corydoras sp. Goldstripe en Corydoras sp. Greenstripe.
Of als je voor wat meer elegant wil gaan vind ik de Scleromystax barbatus ook erg gaaf, denk alleen dat die te groot wordt.
Goldstripes heb ik afgelopen jaren in deze bak gehad, maar zaten elke keer verstopt en zag ze vrij weinig. Hele mooie vissen, maar helaas ook enorm schuw. Barbatus wordt idd te groot

Brochis splendens is mijn favoriet.
Is me een te hoge corydoras, vind een spitser soortje gaver om te zien, maar tnx voor het meedenken!
 

Terug
Bovenaan