Welke Corydoras is geschikt?


A

Annie

Guest
Ik heb sinds kort een Juwel Rio 125 :)

Nu wil ik hierin o.a. Cory's hebben, maar welke soorten zijn geschikt?

Ik wil er een gezelschapsbak van maken, geen biotoop ofzo.


Heb er geen verwarming in ( heb die er wel los bij).
Water is meestal rond de 24 tot 25 graden ( heb T5 verlichting).
In de winter zal het wel afkoelen omdat ik de kachel in huis niet zo snel aan doe.
Dus dan zal de bak minder warm worden.
Evt. kan ik dan de verwarming van Juwel erin doen.


Zelf ben ik fan van de Corydoras Sterbai, maar weet niet of die geschikt is.

Welke soorten zouden allemaal geschikt zijn?

Ik zoek wel een type Cory die niet hyper gedrag vertonen en een sterke soort.
 
Corydoras Sterbai is een warm-water Cory, dus minder geschikt voor afkoelende bakken.
Ik zou eventueel voor de Panda gaan of nog beter de Paleatus gaan. Deze laatste is een echte koelwater-Corys en ondanks de "gewoonheid" superleuk !!
Het is alleen een 125 liter denk ik? Deze Corys kunnen wel vrij groot worden, maar 6 moet lukken volgens mij.

Een Cory die hypergedrag vertoond, moet ik nog vinden !!
 
AadMec zei:
Corydoras Sterbai is een warm-water Cory, dus minder geschikt voor afkoelende bakken.
Ik zou eventueel voor de Panda gaan of nog beter de Paleatus gaan. Deze laatste is een echte koelwater-Corys en ondanks de "gewoonheid" superleuk !!
Het is alleen een 125 liter denk ik? Deze Corys kunnen wel vrij groot worden, maar 6 moet lukken volgens mij.

Een Cory die hypergedrag vertoond, moet ik nog vinden !!

Heb ze vaak genoeg gezien dat ze als een gek heen- en weer zwemmen en dat er geen rust is in de bak zelf.
 
Annie zei:
AadMec zei:
Corydoras Sterbai is een warm-water Cory, dus minder geschikt voor afkoelende bakken.
Ik zou eventueel voor de Panda gaan of nog beter de Paleatus gaan. Deze laatste is een echte koelwater-Corys en ondanks de "gewoonheid" superleuk !!
Het is alleen een 125 liter denk ik? Deze Corys kunnen wel vrij groot worden, maar 6 moet lukken volgens mij.

Een Cory die hypergedrag vertoond, moet ik nog vinden !!

Heb ze vaak genoeg gezien dat ze als een gek heen- en weer zwemmen en dat er geen rust is in de bak zelf.

Dan zijn er twee mogelijkheden :

Nieuwe Corys (of nog erger in de bakken in de winkel) = stress
Oudere Corys = paaigedrag.

Een uitzondering kunnen soms de Aeneus albino zijn, alhoewel die van mij blijkbaar een rustgever hebben ingenomen, want niets van dat alles.
 
Heb je de Rio 125 met T5 (dunne) of T8 (dikkere) lampen?
Dat scheelt ook nogal in de warmteproductie en is dus mede van belang voor de temperatuur in de bak (zeker als de omgevingstemperatuur gaat dalen zoals in de winter).

Als bekend welke temperaturen het in je bak is over verloop van het jaar weet Aad zekers te weten een perfect daarbij passende Corydoras.

~ Ivo
 
PS: hou het nu eens bij ��n topic. Nu heb je w��r twee topics over eenzelfde vraag (deze keer weer het visbestand van je bak). Dat werkt niet, zaait alleen maar verwarring, heeft het verleden uitgewezen. Maak het jezelf en ons nu niet zo lastig.

Want, welke Cory is geschikt is ook afhankelijk van andere bewoners. Dus zul je die info hier eigenlijk ook op een gegeven moment moeten gaan neerzetten. Maarja, daar had je al je samenstelling visbestand topic al voor... ik zou eigenlijk verwachten dat je dat ondertussen wel zou weten, want je bent hier al vaker op gewezen.

~ Ivo
 
AadMec zei:
Annie zei:
AadMec zei:
Corydoras Sterbai is een warm-water Cory, dus minder geschikt voor afkoelende bakken.
Ik zou eventueel voor de Panda gaan of nog beter de Paleatus gaan. Deze laatste is een echte koelwater-Corys en ondanks de "gewoonheid" superleuk !!
Het is alleen een 125 liter denk ik? Deze Corys kunnen wel vrij groot worden, maar 6 moet lukken volgens mij.

Een Cory die hypergedrag vertoond, moet ik nog vinden !!

Heb ze vaak genoeg gezien dat ze als een gek heen- en weer zwemmen en dat er geen rust is in de bak zelf.

Dan zijn er twee mogelijkheden :

Nieuwe Corys (of nog erger in de bakken in de winkel) = stress
Oudere Corys = paaigedrag.

Een uitzondering kunnen soms de Aeneus albino zijn, alhoewel die van mij blijkbaar een rustgever hebben ingenomen, want niets van dat alles.

Corydoras black venezuela zijn best druk. Al nemen ze soms een pauze.
 
Corydorasfan zei:
Corydoras black venezuela zijn best druk. Al nemen ze soms een pauze.
Zo zouden wij ze totaal niet omschrijven. Hier de rust zelve.
 
Ik weet niet of het aan de trillineatussen waar ze bij zitten ligt maar ze zijn hier best druk.
 
Hier zijn de Venezuelas enkel druk tijdens het eten en het paren.
 
Weet niet waar je woont, maar 6x paleatus kun je bij mij zo ophalen als je wilt...
 

Terug
Bovenaan