Welke corydoras is de beste optie


Ik heb zelf alleen garnalen en kreeftjes bij hun gehaald. Ik zie wel dat de mensen die bij deze winkel besteld hebben allemaal tevreden zijn. Achtergrond van de dieren weet ik niet. Daar zou je ze even over moeten mailen, ze reageren snel op de mail.
 
Oke goed om te weten. De informatie ziet er allemaal ook laagdrempelig uit, vind ik wel positief. Er staat al op de website aangegeven(ik moet goed lezen :p) dat veel dieren, met name de corydora zelf gekweekt worden. Andere vissen verkopen zij ook, die kopen zij waarschijnlijk dan in.

Goed, bedankt. Dit lijkt me wel een mooie optie, zag ook dat de galaxy's daar 2,50 per stuk zijn dus ik kan altijd een combi gaan doen.

Heb gisteren hier bij een lfs de pygmeaus trouwens zien zwemmen, prijs ga ik vandaag nog even naar vragen, ze zijn wel heel erg klein haha maar wel leuk om te zien. Twijfel :d.
 
corydoras similis is ook nog een optie wordt ongeveer net zo groot als een C panda
 
Al een keuze kunnen maken?
 
Mocht je nog geen keuze hebben gemaakt...

Ik heb vorige week een groepje Corydoras Atropersonatus gekocht. Die zijn heel erg levendig en ik vind ze erg mooi. Grote voordeel is ook dat ze niet al te groot worden (iets van 4/4,5 cm) en dus meer geschikt voor een 60 liter bak...
 
Zodra ik iets lees over Corydoras valt me op hoeveel, voor mij onbekende, soorten er wel niet zijn. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of al die varianten nu kweekvormen zijn of gewoon ook in het "wild" voorkomende vissen. Overigens heb ik zelf de Coridoras Sterbai in mijn bak. Even groepje van 9 stuks scharrelen over de bodem. Een leuk gezicht altijd.

Groet,
Ben.
 
Er zijn meer dan 150 bechreven soorten. Daarnaast zijn er nog tig andere (vermoedelijke) soorten die nog niet beschreven zijn.
 
Mascha&Ivo zei:
Er zijn meer dan 150 bechreven soorten. Daarnaast zijn er nog tig andere (vermoedelijke) soorten die nog niet beschreven zijn.


Dank je wel voor deze informatie. En bestaan er dan ook "kweekvormen"? Voor mij zijn dit altijd erg leuke vissen om te zien.


Groet,
Ben.
 
Ik heb hier een boekje, Aqualog, waar 'alle' Cory soorten in staan. Je kijkt je ogen uit.

Zoveel verschillende soorten en benamingen.

@Benvo, misschien leuk om een nieuw draadje te maken over dit onderwerp. Dat zal ik meteen eens doen.
 
Mascha&Ivo zei:
Er zijn meer dan 150 bechreven soorten. Daarnaast zijn er nog tig andere (vermoedelijke) soorten die nog niet beschreven zijn.

Deze lijst .. (395 species)
Zijn dit dan ook kweekvarianten oid? Of betreft dit de in de natuur voorkomende en beschreven soorten?
 
Heb net een nieuw draadje aangemaakt, dan blijft het topic van de TS schoon ;)
 
kellemes zei:
Mascha&Ivo zei:
Er zijn meer dan 150 bechreven soorten. Daarnaast zijn er nog tig andere (vermoedelijke) soorten die nog niet beschreven zijn.

Deze lijst .. (395 species)
Zijn dit dan ook kweekvarianten oid? Of betreft dit de in de natuur voorkomende en beschreven soorten?

Wat een lijst zeg. Zoveel had ik niet gedacht en ik denk zelf dat er ook kweekvarianten tussen zitten maar met zekerheid kan ik dit niet zeggen.
 
is er hier iemand die de gold stripe variant heeft ? Die vind ik zelf ook enorm gaaf!
 
Yep hierzo!

927333sanneke80_0_85_2016_juwel_rio_12.jpg


Het is een oude foto. De gewone Aneus die heb ik weggegeven, omdat de jonge mannetjes van de goldstripe de aenues dames gingen bevruchten. Daar kwamen wel mooie Cory's uit, maar ik wil liever geen kruisingen.

Let wel op als je ze gaat kopen, want er is heel veel kwaliteitsverschil te koop in de verschilldende lfs en ze zijn ook wel wat prijzig bij sommige.
 
Wow, die zien er echt heel erg gaaf uit!
Ze zijn ook redelijk klein van formaat lijkt me zo te zien aan de foto?

Ik heb nu 3 Panda's, maar wil er nog 3 bij.

Jij kweekt ze zelf begrijp ik ?
 
Hoi Roij, ze zijn inmiddels wel wat gegroeid gelukkig. De gewone aeneus waren echte BIG mama's!
En de goldstripe waren nog kleine kinders ;)

Met de groep van de gewone aeneus heb ik wel een paar honderd jongen gekweekt. Dat ging zo makkelijk dat ik iets anders wilde proberen.
De lfs was er wel blij mee.

Ik hoop dat ze binnenkort ook gaan kweken. De vrouwtjes moeten eerst nog wat rijper worden. Blijkbaar zijn de mannetjes eerder aan nakweek toe ;)

Dit is een foto ook van een tijdje terug. De kwaliteit is jammer genoeg erg slecht, maar vind het wel een leuke foto.

485819sanneke80_0_85_2015_juwel_rio_12.jpg



De panda heb ik zelf niet, maar schijnen ook erg leuk te zijn!
 
Mag ik vragen waar je jou golden's gehaald hebt ? :)
 
Ja tuurlijk. Die heb ik bij de lfs hier in Hintham vandaan. Aquarent. Hij besteld of bij Ruinemans of rechtstreeks bij zijn contactpersonen in thailand.
 
Ik heb hier pandas ;)
Ik kreeg ze bij een aquarium en ze waren al volwassen, ik heb ze nu 6 weken en ook al 3 jonkies van ze.
Ik moet wel zeggen dat ik ze heel schuw vind vergeleken de aneus van mN vader. Maar dat kan ook aan mijne liggen natuurlijk :)
 
Hoi,

Ik heb inmiddels sinds anderhalve week, 8 panda's in het bakje. Ze doen het goed en ik voer ze om de dag een voedertablet /vipa chipstaat van jbl en sera.
 
Ik heb ze hier ook zwemmen en zijn superleuk om te zien. Wel is de prijs redelijk hoog hier in de buurt. Ik heb mijn exemplaren bij de Vivariumbeurs in Nieuwegein vandaan (is er weer in november als ik me nier vergis). 5 vissen voor 15 euro waar je normaal (hier in de regio althans) al gauw tussen de 12 en 15 euro betaald voor 1 vis. Onderstaand 1 van mijn vissen met de enkele panda die ik nog heb zwemmen. Er staan wel meer foto's in mijn album (zie handtekening)

Edit: ik zie dat we tegelijkertijd hebben gereageerd. Panda's zijn ook superleuk idd! Ik heb hier heel veel mee weten te kweken!Wellicht gaat dit bij jou ook lukken

351757killerfish_0_85_2661.jpg
 
Leuke foto, en je hebt ook een mooi exemplaar! Inderdaad sommige lfs vragen er de hoofdprijs voor.

En Gerjan, leuk dat je een keuze hebt kunnen maken!

Veel plezier ervan!
 
Wow mooie vis Mike!

Hoe gaat het met de panda en de gold samen ?

Ik heb nu zelf 3 panda's zwemmen, en zou er dan 3 gold's bij willen zetten.
Gaat dat leuk bij elkaar ?
 
2 pandas en 5 golds erbij ? (ook wel beetje de max voor 70 ltr)

Merk hier dat wanneer corys aan het grondelen zijn ze kriskras door elkaar heen gaan, echter wanneer ze gaan 'chillen'/hangen, ze wel hun eigen soort opzoeken waardoor twee kleine groepjes mooier is (als je dat wilt).
 
Gisteren bij de LFS geweest, maar ik vond de golden's die ze hadden te groot en niet zo blinkend goud zoals je op de foto's ziet. Dus heb gekozen om toch bij een zelfde soort te blijven en heb er 3 panda's bijgezet :)
 
Leuk! Veel plezier ervan!
 

Terug
Bovenaan