Welke combi?


kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Berichten
938
Locatie
woerden
Ik ben aan het kijken voor een nieuw bovenvisje voor in m'n aquarium en ik kwam uit bij killi's. Nu twijfel ik alleen welk bestand ik moet kiezen, welke van deze 3 raden jullie aan?

1:
20x neon-tetra's
6x pangio kuhlii
...x Mini-japonica garnalen
...x vuurgarnalen
6x P. Annulatus (2 M en 4 V)
6x F. Gardneri (2M en 4V)

2:
20x neon-tetra's
6x pangio kuhlii
...x Mini-japonica garnalen
...x vuurgarnalen
5x F. Gardneri (1M en 4V)
10x C. Myersi

3:
20x neon-tetra's
6x pangio kuhlii
...x Mini-japonica garnalen
...x vuurgarnalen
12x P. Annulatus of F. gardneri (4M en 8V)

Welke van deze raden jullie aan?
 
12 gardneri's gaat een drukke bende worden icm 20 neon-tetra's. Voor het zicht is dat veel te druk. Zou er 3 doen. Je krijgt vanzelf wel jongen. P. annulatussen kunnen er wel 10 zijn hoor zijn de lengte van de bak (jekord 800 niet?). Maar deze zit nogal vol. Bij opzet 1 zit je al richting de maximale bezetting, bij 2 en 3 ga je er echt overheen. Zeker gezien de schaarse beplanting die een deel opvangt. Dus ik zou of voor 6 annulatussen gaan of voor 3 gardneri's. Gezien de laatste foto van je bak, moet je wel echt veel meer planten nemen voor de killi's.
 
De laatste foto's was van toen m'n lampen weer net aan stonden, het wordt inmiddels al weer wat voller aan de rechter kant. Verder ga ik eerst zorgen dat alle planten aangeslagen zijn (de L. sessiflora en de A. Reineckii) en m'n filter goed werkt. daarnaast ga ik ook weer mm kopen als voorgrondplant. Ik wacht sowieso nog minimaal 2 maanden voordat de killi's komen.
 

Terug
Bovenaan