Welke ciclides?


R

RickC

Guest
Beste, ik heb nu een aantal weken een nieuw aquarium opgestart.

het is een gezelschaps aquarium 80x30x40 met een flinke filter. ik heb er al een paar vissen inzitten, 2x platy's en 6x corydoras sterbai.

335596_0_82_fullsizerender_1.jpg





nou wil ik nog voor een leuk koppeltje (cicliden) gaan maar ik kom er maar niet uit wat ik in mijn bak kan doen. op internet staat zoveel informatie, maar ook tegenstrijdige informatie. De een zegt dit en de ander dat....

Kan iemand mij helpen met het maken van een keuze??
 
Je kunt in ieder geval geen cichliden nemen die bodemgericht zijn; je hebt al cory's. Apistogramma's en dergelijke vallen dus af.

Ik weet niet of Nanochromis zou kunen, misschien dat hier mensen zijn met ervaringen. Anomolachromis thomasi kan misschien wel.
 
Apistogramma's zijn niet echt aan te raden samen met corydora's, niet dat ze het niet zullen verdragen maar het zorgt voor veel stres wanneer de cory's in het territorium van de Apisto's komen.
 
Als je al platy's en corydoras hebt, kun je misschien ook kijken naar een leuk schooltje voor in de middenlaag.
 
Dankje voor de reacties!

Apisto zei:
Apistogramma's zijn niet echt aan te raden samen met corydora's, niet dat ze het niet zullen verdragen maar het zorgt voor veel stres wanneer de cory's in het territorium van de Apisto's komen.

Dan wacht ik nog even af, jammer dat de apistogrammas niet kunnen. ik vind deze vissen wel heel leuk? is er geen enkele andere mogelijkheid deze samen te houden? of moet ik dan echt denken aan een groter aquarium, vanaf welke maten kan dit wel?

Biologist zei:
Als je al platy's en corydoras hebt, kun je misschien ook kijken naar een leuk schooltje voor in de middenlaag.

Ja dit heb ik voorheen ook al gehad. maar ik vind het echt storen dat ik, tot nog toe geen enkele vis heb gevonden die echt goed schoolt. en ik vind het lelijk als alle vissen kris-kras door de hele bak zwemmen, het is dan meteen z'n drukke bedoeling met een schooltje van 15 stuks.

mvg
 
In een meterbak of kleiner is het combineren van cory's en apisto's niet aan te raden. Vanaf 1,2m kun je het proberen, geen garanties...
 

Terug
Bovenaan