Welke bodem en welke kleur?


Goed zo, Jij beslist. :thumbs: En nu die gedachte vasthouden,he. :thumbs:
 
Bertus zei:
Goed zo, Jij beslist. :thumbs: En nu die gedachte vasthouden,he. :thumbs:

Hihi, dankje Bertus! ;) Nu nog kiezen tussen diamantzwart, lijsteengrijs en donkerbruin en bij de achterwand tussen de Juwel stone granite en de HS rio grande zwart haha... Heb jij een voorkeur voor een bepaalde combinatie? Heb zelf het gevoel dat de donkerbruine grind te "rood" is voor de vuurgarnalen en rode/koper vissen. Deze kleur is ook minder donker dan het plaatje op de sites waar het bruine grind te koop is.
 
Ik zou gaan voor de combinatie.....
Juwel stone granite, met de diamant zwarte bodem, ik denk dat je vissen en garnalen hier prachtig op zullen kleuren mits de juiste belichting, en met licht groene beolanting zal dit echt super mooi staan...
Mocht je de diamant zwart toch te donker vinden kun je evt nog voor de leisteen grijs gaan... Maar ik denk dat je genoeg kleur in je bak krijgt om lekker te doen wat jou het mooiste lijkt!!
 
smidsy zei:
Ik zou gaan voor de combinatie.....
Juwel stone granite, met de diamant zwarte bodem, ik denk dat je vissen en garnalen hier prachtig op zullen kleuren mits de juiste belichting, en met licht groene beolanting zal dit echt super mooi staan (...)
Helemaal waar!
Zie ons sulawesi foto album voor voorbeeld.
 
+1. :thumbs:

Zo, hehe, ook opgelost. :D
Ben je nu blij? ;)
 
Jullie delen de mening van smidsy?
 
Mascha&Ivo zei:
smidsy zei:
Ik zou gaan voor de combinatie.....
Juwel stone granite, met de diamant zwarte bodem, ik denk dat je vissen en garnalen hier prachtig op zullen kleuren mits de juiste belichting, en met licht groene beolanting zal dit echt super mooi staan (...)
Helemaal waar!
Zie ons sulawesi foto album voor voorbeeld.

Die achterwand die jullie hebben is alleen wel een stuk duurder en niet zwart, maar grijs. ;) Denk dat de HS rio grande daar meer op lijkt dan de Juwel Stone Granite. ;)
 
Tja, Susanne, de keus is aan jou,wat jij mooi vind.
Jij mag beslissen,het is jouw feestje.
 
Ik weet het... Aaaaaaaaaaaaargh, waarom ben ik altijd zo onzeker en twijfel ik altijd over alles, ik word echt gek van mezelf! En jullie ook, begrijpelijk. Jammer dat ik de combinaties niet in het echt kan zien voordat ik een keuze ga maken, dan kan ik zelf zien wat ik het mooiste vind. Leisteengrijs lijkt me ook wel heel mooi, maar is misschien wel erg licht. Zo jammer dat het sulawesi grind zo duur is, dat is echt niet te doen. Die kleur vind ik echt super mooi en ook daarop komen rode dieren ook heel mooi uit, maar leisteengrijs is denk ik nog wel lichter dan het sulawesi grind.
 
Correctie: was lichtgrijs. Is ondertussen lekker bijgekleurd ;)
De foto van 31/01 (laatste totaaltje) doet pijn aan de ogen qua lichtheid, vergeleken met hoe 'ie nu oogt:

OZIhgEWgPmu8Oa9q0I2nm3UnqOT6tFbQ.jpeg


En dat combineert mooi met het zwarte (in feite: antracietisch grijs) zand.


Prijs doet er overigens niet toe, want het ging om de kleurencombinatie.
 
31-1? Je fotoalbum begint pas in februari...
 
Susanne zei:
31-1? Je fotoalbum begint pas in februari...
Als je nu eens doorscrollt naar een volgende pagina kom je vanzelf in januari 2015 uit ;)
 
Mascha&Ivo zei:
Susanne zei:
31-1? Je fotoalbum begint pas in februari...
Als je nu eens doorscrollt naar een volgende pagina kom je vanzelf in januari 2015 uit ;)

Oeps zie het nu hihi. ;) Het is inderdaad veel lichter dan nu!
 
Zowel degene die me gaat helpen met mijn aquarium (penningmeester bij de aquariumvereniging waar ik lid van ben) als de eigenaar van de aquariumwinkel raden de leisteengrijze bodem aan en eerlijk gezegd lijkt mij die ook wel erg mooi. Volgens de eigenaar van de aquariumwinkel kleuren de zilver bijlzalmen bijvoorbeeld veel mooier en lichter dan op een zwarte bodem. Ik zou het liefst een iets donkerdere grijze bodem willen, maar die sulawesi is echt niet betalen bij zo'n grote bak. Nog maar even goed over nadenken, ga dit soort belangrijke dingen niet overhaasten, moet er lang tegenaan kijken en het kost veel geld.
 

Terug
Bovenaan