Welke bemesting?


Pipi

Well-known member
Lid geworden
18 mei 2018
Berichten
118
Leeftijd
35
Ik ben informatie en gear aan het verzamelen om een betta bak te maken. Maar ik kom er maar niet uit welke voeding ik zou moeten toevoegen, want als ik vele filmpjes en informatie bronnen heb bekeken dan zeggen ze allemaal dat ik plantbemesting nodig heb in de vorm van vloeibaar en "root tabs". Ik weet dat er macro en micro bestaat en nitraat en fosfaat... maar welke moet ik nou gebruiken? wanneer daar mee te beginnen? en hoeveel is de dosering? Het gaat om een 35liter aquarium met 1 betta en 3 amano garnalen. Mijn plan is om veel langzaam groeiende planten te gebruiken, geen CO2 toe te voegen en weinig licht erboven te hangen/niet te lang aan. Ik ga gewoon met kraanwater verversen...
 
Misschien kan je zelfs zonder plantvoeding af, zelf heb ik dat ook niet in mijn 30 liter bakje met 1 Betta en citroen garnaaltjes, ik zou het even afwachten, plantbemesting kan je altijd nog toevoegen.
Zie ook mijn onderschrift voor het idee.
 
die van jou zien er inderdaad prachtig uit en mooie betta ook! Misschien moet ik het even aankijken dan :)
 
Ik gebruik in de nano s ook geen extra voeding verder net als Ton en heb 4W boven de 30 liter zitten.
 
Zorg er wel voor dat een Betta graag drijfplantjes wil hebben.
 
Ik gebruik wel voesing in mijn nano. 25l garnalen gebruik ik CSM+b en een kleine hoeveelheid nitraat en fosfaat 10:1
Zonder nitraat en fosfaat groeien mijn planten zichtbaar minder, maar wel gewoon algvrij en goed
 
oh jeej ik had een lamp besteld van 10W (aliexpres) dat is dus veel te veel voor een 35Liter denk ik :eek:
Ik dacht dat 10W het minste was
 
oh jeej ik had een lamp besteld van 10W (aliexpres) dat is dus veel te veel voor een 35Liter denk ik :eek:
Ik dacht dat 10W het minste was
Ik heb er 11 watt op staan zonder problemen.
 
hmm, misschien moet het dan toch lukken met max 8 uur licht per dag en uiteraard ben ik van plan Limnobium laevigatum te nemen dus die zorgen ook weer voor wat minder licht
 
Ja dat dacht ik al want anders is 10W aan led wel veel. Met veel drijvers is de lichtopbrengst stukken minder en dan zou het denk ik wel willen inderdaad.
 
Ik heb deze.

20201004_163752.jpg
 

Terug
Bovenaan