Welke aquarium is beter?


Ronaldp

Well-known member
Lid geworden
6 december 2019
Berichten
511
Leeftijd
57
Ging uit om een juwel rio 450 set te kopen.
Maar kwam deze tegen: aquatlantis volga 450 set.
Is deze beter?
Verlichting?
En is het filter makkelijk te verwijderen?
En kan er een voederautomaat op?

Mvg Ronald

 
Lastig maar wij hebben 2 Aquatlantis en die bevallen prima en ik denk dat het net een wat betere kwaliteit is dan een Juwel maar ook van Aqualantis heb je verschillende typen en bijbehorende prijzen.
 
Yep, ik heb hier de volga 450 en ik ben er tevreden over. Over het filter kan ik niks zeggen, bij deze heb ik er een extern filter opgezet. Verlichting is wel sterk, en te regelen/dimmen met de luminus controller (zit er niet bij)
 
Amanda

Kan je met de dimmer ook de kleur veranderen?
Het filter wat erbij zit......kan je die er los uit halen?

Mvg Ronald
 
Amanda net je aquarium gelezen hier.
Er komt dus nog aardig wat bij.Om de luminus controller werkend te krijgen.
Voeding...splitters.
Heb je toevallig een foto hoe je het aan gesloten heb?
En zou de led verlichting niet met een TC420 led time controller kunnen worden aan gestuurt?

Mvg Ronald

 
Amanda net je aquarium gelezen hier.
Er komt dus nog aardig wat bij.Om de luminus controller werkend te krijgen.
Voeding...splitters.
Heb je toevallig een foto hoe je het aan gesloten heb?
En zou de led verlichting niet met een TC420 led time controller kunnen worden aan gestuurt?

Mvg Ronald

Ik heb er zelf niet veel verstand van maar de witte en de gekleurde leds kun je apart aansturen maar @biljoenblik kan je wellicht daar iets meer over vertellen.
 
Amanda net je aquarium gelezen hier.
Er komt dus nog aardig wat bij.Om de luminus controller werkend te krijgen.
Voeding...splitters.
Heb je toevallig een foto hoe je het aan gesloten heb?
En zou de led verlichting niet met een TC420 led time controller kunnen worden aan gestuurt?

Mvg Ronald

In mijn topic over de volga 450 staat uitgelegd hoe je het aan kan sluiten. Je hoeft geen extra voedingen/splitters te hebben, die zitten al bij de verlichting. Ik dacht zelf van wel, maar na die uitleg bleek dus van niet.

Die andere controller die jij noemt, weet ik niet of die kan
 
Beide bakken kunnen even leuk worden! Is ook niet zo erg prijsverschil vgl bv een auto ofzo.
Met de standaard meegeleverde lampen en filter kun je er prima mee aan de gang zou ik zeggen.
Langzaam opbouwen maar😚vooral met licht, dan wordt je van lowbudget tot een perfect standaard uitgevoerde🙄
 
kijk ook s bij akvastabil, vonden wij een stuk beter dan juwel 🙂
 
Als ik ooit een nieuw aquarium ga aanschaffen, dan wordt het een aquarium zonder accessoires.
Ik wil graag zelf de verlichting, filter, verwarming enzovoort uitkiezen.
Bij mijn huidige Juwel heb ik alles wat er standaard bij werd geleverd, in de loop van de jaren vervangen.
 
Als ik ooit een nieuw aquarium ga aanschaffen, dan wordt het een aquarium zonder accessoires.
Ik wil graag zelf de verlichting, filter, verwarming enzovoort uitkiezen.
Bij mijn huidige Juwel heb ik alles wat er standaard bij werd geleverd, in de loop van de jaren vervangen.

Hier precies hetzelfde idd 🙂
 
Als ik ooit een nieuw aquarium ga aanschaffen, dan wordt het een aquarium zonder accessoires.
Ik wil graag zelf de verlichting, filter, verwarming enzovoort uitkiezen.
Bij mijn huidige Juwel heb ik alles wat er standaard bij werd geleverd, in de loop van de jaren vervangen.
Dat is opzich ook mooi maar veel bakken worden kant en klaar afgeleverd en het is vaak voordeliger dan om alles los te kopen.
 

Terug
Bovenaan