Welke apistogramma kan hier bij?


R

RicoF

Guest
Goedemiddag,

Op zolder heb ik een 80cm bak staan met daarin een aantal killivissen (Gardneri) Deze bak staat op 22 graden en aangezien de gardneri's bovenin zitten zou ik graag een koppeltje of harem apistogrammas hier aan toe willen voegen. De bak zelf is ingericht met diverse planten en er licht een bodem in van heel fijn grind (kan ik eventueel nog vervangen voor een bodem van JBL Manado) Nu lees ik allemaal tegenstrijdige berichten qua temperatuur etc. Dus hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met het uitzoeken van een mooie en leuke apistogramma soort.

Alvast bedankt voor de reacties en het meedenken.

Ricardo
 
Koppeltje beanschi? Mooie visjes en moeten niet heel warm, lijkt me ideaal in zo'n bakje. Zand is wel beter dan grind op de bodem.
 
Bij mijn weten horen gardneri's toch echt vooral rond de bodem te bivakkeren.

Heb je wel gardneri's (foto?)
Hoe is je bak ingericht (foto?)

Ik vind dit vooralsnog te opmerkelijk om nu al na te gaan denken over verdere aanvullingen van het visbestand.

~ Ivo
 
Ivo, ze hebben geen zin om op de foto te gaan. Ze zitten voornamelijk in de boven en midden laag tussen de cacomba. Maar ik weet voor 99,9% zeker dat het om de gardneri gaat afgaande van de foto's op hobbykwekers en verduyncichlids. Foto van de inrichting zal ik er met de lapdoos op moeten zetten want via de telefoon wil dat niet echt lukken.

edit: het zou ook weleens de Fundulopanchax nigerianus innidere�kunnen zijn....
 
atEfdC-IwT1vAJKZpNGmGAMdaMkQIRIB.jpeg


Heb je hier wat aan?
 
Op basis van wat ik weet over de gardneri en er wel eens over lees zou ik er geen Apistogramma bijplaatsen. De redenen:
- Apistogramma's in 80cm aquaria verdienen m.i. de bodem voor zich alleen, anders komen ze niet goed tot hun recht of erger nog. Gardneri's behoren volgens mijn info bodembewoners te zijn.
- Ik las op een pools forum eens dat een gardneri het zelfs in zijn hoofd haalde een kersenbuikcichlide (P. pulcher) aan te vallen. Nu zijn apistogramma's ook niet mis qua gif, maar dat klinkt voor mij toch als te veel van het goede.

~ Ivo
 
Nou weet ik niet hoe de agressie van de gardneri is, maar twee territoriale soorten bij elkaar lijkt mij in een bak van 80 cm niet verstandig. Nou verschilt het soms wel per Apistogramma,maar ik vrees dat ze je gardneri als indringer zullen zien (en/of andersom), zeker als er een nest is.
 
De antwoorden lijken mij vrij duidelijk. Ik moet nog maar eens goed gaan nadenken wat ik naast de gardneri in de bak doe.
 

Terug
Bovenaan