Welke algeneter?


T

Thibo

Guest
Hey,

Ik zou graag wat algeneters in mijn bakje hebben. Maar ik weet niet goed welke mogelijk zijn.

Mijn bakje is 60*30*30.

Visbestand:
- 20-tal vuurgarnalen
- 5 coridora's
- 8-tal kleine vissen (moet ik nog kiezen).

Alvast bedankt
 
Je hebt al een 20-tal algenetertjes in de bak ;)
 
ja maar ik denk niet dat dit genoeg is ofwel?
 
je kan altijd 1 of 2 ancitrussen erbij doen
 
Zeker geen Ancistrussen erbij doen, deze worden te groot voor een 60cm aquarium. Ik weet niet of je met 'Algeneter' ook een echte algeneter bedoeld? Want dan moet ik je teleurstellen, de meeste vissen doen dit niet.

Je zou een L201 kunnen toevoegen, erg mooi klein visje.
 
Thibo zei:
ja maar ik denk niet dat dit genoeg is ofwel?

Heb je veel algen in je bak dan? als dat zo is kan je beter voor een andere oplossing kijken.
Er zijn verder eigenlijk ook maar heel weinig vissen die echt algen eten want de meeste zogenaamde algeneters eten enkel de organismen die tussen de algen leven.
 
ik heb toch wel wat algen, ik moet elke week de ramen kuisen om echt helder door het glas te kunnen kijken. Maar ik dacht dat je eigenlijk altijd wel een zogenaamde "algeneter" in je bak moest hebben. Maar dat is dus niet het geval?
 
Een algeneter is niet noodzakelijk hoor.
Zo goed als iedereen heeft/krijgt wel een beetje aanslag op het glas.
Als het echt veel is zou het door de verlichting kunnen komen en/of door de waterwaarden bv.
 
Edit: Sb was weer eens sneller :p

Zie boven :)
 
ik heb de waterwaardes gisteren noch gechekt en die waren goed, maar de kans is inderdaad wel groot dat dat door de verlichting komt. Hoe kan je zien welke verlichting het beste is voor je bak?
 
Welke verlichting heb je precies en hoeveel uur brand het?
 
Thibo zei:
ik heb de waterwaardes gisteren noch gechekt en die waren goed, maar de kans is inderdaad wel groot dat dat door de verlichting komt. Hoe kan je zien welke verlichting het beste is voor je bak?
Wat waren die waarden dan?

~ Ivo
 
Hoe voel jij je? Seabait??? ;) :juggle: ;)
 
Dat is vervelend, als dat zo is.
Die heb je hard nodig,hier op het Forum hahahahaha
 
Ik meet wel met een teststrookje dus dat is waarschijnlijk niet zo nauwkeurig maar dit zijn de waarden:
NO�= 25-50
NO�= 0
GH = 8-16
KH = 3
ph = 7.2-7.6
cl�= 0

als verlichting heb ik gewoon een spaarlamp met 20W en 240V en ze brand nu van 8u tot 20u maar dat ben ik nu stil aan aan het aanpassen tot van 11u tot 22u30

https://www.google.be/search?q=spaarlam ... B500%3B500[/img]
 
NO�= 25-50 zou ik niet als goed beschouwen. Ik vind dat veel te hoog! Als je dan niet een zooi snelgroeiers in de bak hebt dan krijg je inderdaad overal algen.

Als ik het goed heb is dit je water: https://www.pidpa.be/sites/www.pidpa.be ... aat_v1.pdf en daar zit dus nauwelijks nitraat in. Als dit mijn bak was zou ik 's meer water gaan verwisselen, zeker 30% per week. Paar snelgroeiers bij zetten en een flesje van dit halen en 2ml per week geven en http://www.easylife.nl/nl/zoetwater/profito 5ml/week. Moet jij 's opletten hoe snel je planten de algen gaan weg concurreren. Zodra de algen onder controle zijn kun je de fosfaat toevoeging terug brengen tot 1ml/week (haal een doseerspuitje bij je apotheek)

overigens kun je de voorruit van een bak prima schoon schrapen met een oude creditcard oid.
 

Terug
Bovenaan