Welk voer?


A

aquaria17

Guest
Beste leden,

Ik vroeg mij af welk voer ik het beste aan mijn vissen kan geven. Ik gaf namelijk eerst altijd gewoon vlokvoer en dat wisselde ik af met diepvries voer (rode muggenlarven). Nu kreeg ik nogal hoge fosfaat waardes door deze rode muggenlarven, dus hier wil ik van af. Maar ik wil wel graag wat dierlijk voedsel aan mijn vissen geven naast het vlokvoer. Welk voer is hiervoor geschikt, en geeft niet van die hoge fosfaat waardes? (of problemen met andere waterwaardes).

Het gaat hier trouwens om kegelvlekbarbelen, betta's, guppen, bloedvlektetra's, kardinaaltetra's, vijfstreepbarbelen en een labeo bicolor.

Gr aquaria17
 
Moet je de diepvries even spoelen,onder de kraan.
 
Iemand (weet niet meer wie) had daar wat testjes op losgelaten.. het blijkt dat de hoeveelheid fosfaat in vrieswater wel meevalt tegenwoordig..
Neemt niet weg dat het natuurlijk geen kwaad kan om (zoals Bertus al schrijft) het vriesvoer te geven zonder het vrieswater.
 
Oke dus alleen afspoelen is genoeg? Maar ik ben als nog wel benieuwd welk voer nog meer geschikt is en de waterwaardes niet aanpast?
 

Terug
Bovenaan