Welk voer voor dit bestand?


F

Fishy233

Guest
Welke soorten voer is het beste om in huis te hebben voor onderstaand bestand?

- Dwarsbandjes ( 1M en 3 of 2V)

- Vuurtetra ( Schooltje 10/15 stuks)

- Vuurgarnalen ( X-aantal)

- Sulawesi slakken ( X-aantal)

- Poel en Torenslakjes.


Bak draait nu nog in, dus nog geen bewoners.
Alleen de Toren - en Poelslakjes zwemmen er al wel in.

Op dit moment heb ik:

- Tetramin Tropische Vlokken

- JBL NovoPrawn

- Diepvries Rode Muggenlarven


Heb ik nog andere soorten voedsel nodig?

Ik ben vanplan om Catappablad te gaan gebruiken voor de toekomstige Garnaaltjes.
 
'nodig' niet per s�, maar hoe meer afwisseling hoe beter is eigenlijk de gedachte. Qua dierlijk voedsel zou je nog een of twee andere blisters diepsvriesvoer kunnen halen (artemia bijvoorbeeld, erg voedzaam). Qua plantaardig voedsel zou je nog kunnen denken aan spirulina tabletten.

~ Ivo
 
Ja garnaaltjes zijn gek op die spirulina tabletten en slakken ook trouwens ;)
Aanvulling voor de garnalen en slakken kan nog groenten zijn zoals; rauw: komkommer, paprika, sla, brandnetel. kort gekookt; wortel, broccoli, bloemkool, erwtjes, tuinbonen...
 
Diepvries rode mug kun je beter afwisselen. Vrijwel alles is beter dan rode mug (behalve tubifex). Het beste koop je de tropical mix (of vergelijkbare naam) blisters, 4 of 5 soorten diepvries voer in 1 verpakking. Kun je afwisselen zonder dat je diepvries vol voer ligt.

De dwarsbandjes zullen drijvend voer waarderen, stofkrekeltjes (misschien al te groot) of fruitvliegen zullen het goed doen. Fruitvliegen het beste even in de koelkast vlak voor het voeren. Gedroogde watervlooien zullen ze vast ook bevallen.
 
Mmmmm, zo'n blokje diepvries is vrij groot,..... hoeveel van dat blokje kan ik er in doen?
Gewoon geleidelijk erin en als ze niks meer willen de rest weggooien?
 
Dwarsbandjes kun je erg goed gedroogd visvoer voeren, dit blijft drijven dus is dit kunnen ze perfect pakken. De vuurtetra's zijn aardig klein, dus misschien voor hun fijn granulaat.
 
Fishy233 zei:
Mmmmm, zo'n blokje diepvries is vrij groot,..... hoeveel van dat blokje kan ik er in doen?
Gewoon geleidelijk erin en als ze niks meer willen de rest weggooien?
Pak 's ochtends een glaasje, blokje erin, water erbij en laten ontdooien. Eenmaal ontdooid met iets van een doseerspuitje in een aantal porties verdeeld over de dag geven. Bijvoorbeeld. Weggooien is nergens voor nodig.

~ Ivo
 
Je kan het blokje ook door de helft snijden.
 

Terug
Bovenaan