Welk voer bevat goede voedingsstoffen.


K

Khoppie

Guest
Beste medeforumleden.

Graag zou ik willen weten welke voeders goede voedingsstoffen bevatten. Ook lees ik vaak dat rode mug maar weinig voedingsstoffen bevat. Dus ook wil ik graag weten welk diepvries/levend voer veel voedingsstoffen bevatten.

Wel is het denk ik belangrijk dat jullie weten welke vissen ik heb zodat jullie aan de hand hiervan kunnen beplaen welke voeders ik moet/kan gebruiken.

Hier mijn bestand:

16x Rasbora Heteromorpha.
2x Mikrogeophagus Ramirezi.
8x Corydoras Aeneus albino.
2x Loricaria Parva.

De voeders die ik geef:

Tetra Discus compleet voeder. (overblijfsel van discussen maar alle vissen vinden het lekker dus blijf het geven)

Tetra Pleco tablets. (voor corydorassen en Loricaria's)

Tetra min Vlokvoer. (lekker makkelijk en word altijd gegeten)

JBL gedroogde rode mug.

Ocean Nutretion diepvries Mysis.

Diepvries runderhart. (overblijfsel discussen maar eten alle vissen graag)

Voertabletten corydoras met vleessuplementen.

Is dit voldoende of is het bijvoorbeeld ook nog aan te raden andere soorten levend/diepvriesvoer te gebruiken zoals bijvoorbeeld zwarte mug.

Hoor het graag van jullie :)

Gr. Kevin
 
Voor je Ramirezi's zou ik voornamelijk driepvries en of levendvoer geven. Denk bijvoorbeeld aan witte mug, zwarte mug, tubifex, artemia, mysis. Veel varieren zou ik zeggen. Ik betwijfel of runderhart wel goed voor ze is?
En alles wat ze mee eten van het droogvoer is mooi meegenomen.
 
Ik heb voor de corydorassen ook tabletten met vlees erin en heb nu ook van bertus wat voedertabletjes gehad waar ze ook verzot op zijn. Dus de algentabletten zijn niet het hoofdvoer voor de corydorassen. Geef het ze zo af en toe eens en niet alleen de corydorassen lusten het maar ook de 2 Loricaria's en de ramirezi's :p

Bedankt voor de links heb ik echt iets aan :D

Ga zoiezo nog witte en zwarte diepvries mug halen en ook nog diepvries artemia. En dan heel soms wat levende artemia maar voor de rest ben ik niet zo van het levende voer en al helemaal niet van de tubifex :)

Gr. Kevin
 

Terug
Bovenaan