Welk visbestand voor mijn bak? Juwel Rio 180...


En wat vindt je van de Dario Dario dan?
 
Ik weet niet of ze samen kunnen met de caca's qua ruimte, waterwaardes en gedrag...
 
Dario dario is subtropisch.
En zie maar eens een koppeltje te vinden met die overdaad aan mannen....
 
En?

Al enige vooruitgang in je keuzes?
 
Jammer genoeg door het vele werk dat er dit weekend nog voor me is zullen de visjes dit weekend nog niet in de bak komen.
Waarschijnlijk volgende week.
 
Ik zou graag met 3 visjes beginnen, moest er desondanks iets foutgaan dat er geen 15 visjes hoeven te lijden of te sterven.
Ik ga geen Bleheri pakken om te ''testen'', maar ga bij de LFS kijken naar iets anders. De Bleheri en de rest komt dan later;).
 
Ik zou graag met 3 visjes beginnen, moest er desondanks iets foutgaan dat er geen 15 visjes hoeven te lijden of te sterven.
Ik ga geen Bleheri pakken om te ''testen'', maar ga bij de LFS kijken naar iets anders. De Bleheri en de rest komt dan later;).

Hoe bedoel je testen? Zelf zou ik gewoon het bestand toevoegen wat je uiteindelijk ook wil. Bleheri's zijn niet super gevoelig, dus alle 15 zul je ze niet zomaar dood hebben (of ze moeten al wat onder de leden hebben).
 
Ik had gedacht om met 3 visjes te beginnen, om te kijken als alles wel goed gaat.
Maar met een hele groep beginnen vindt ik ook goed, maar zou het jammer vinden moest er iets ergs gebeuren;).
 
Als je waterwaarden in orde is, je temperatuur ook, je filter doet het, je lampen doen het

:juggle: zou niet weten wat er fout kan gaan.

In een meter aquarium is de belasting van 15 visjes niet heel groot.

O ja, je moet ze ook voeren uiteraard :p
 
heb het ook al in je fotoalbum gezegd, maar je bak draait volgens mij al meer dan een maand.

zou me er echt niet druk over maken om 15 visjes toe te gaan voegen dit weekend.

je moet rekenen dat je je filter nu wel wat moet gaan belasten. met 3 visjes gebeurd dat niet echt.
 
Als je waterwaarden in orde is, je temperatuur ook, je filter doet het, je lampen doen het

:juggle: zou niet weten wat er fout kan gaan.

In een meter aquarium is de belasting van 15 visjes niet heel groot.

O ja, je moet ze ook voeren uiteraard :p
Oké, dan is er voor mij geen twijfel meer. Morgen rijd ik naar de LFS;).
En ik zal ook een potje voer meebrengen:p:D.
 
heb het ook al in je fotoalbum gezegd, maar je bak draait volgens mij al meer dan een maand.

zou me er echt niet druk over maken om 15 visjes toe te gaan voegen dit weekend.

je moet rekenen dat je je filter nu wel wat moet gaan belasten. met 3 visjes gebeurd dat niet echt.
Bedankt;). Morgen ga ik naar de LFS een groepje Bleheri halen.
 
Spannend!! Maak je ook een fotootje of een filmpje?!
 
Ik vind het leuk dat er zo veel vraag naar is. Geeft me energie;).
Dit is nu mijn groepje, 15 stuks. Ze zijn nog wat schuw, maar laten toch al even hun beste kantje zien voor de foto;).

Foto genomen met mijn Canon.

img_5165-jpg.jpg
 
Njaaaahw! Zulke leuke visjes :smitten:
Ze voelen zich na een tijdje vast meer op hun gemak waardoor ze minder schuw zullen zijn :D
 
Thanks Angela! Je ziet echt dat ze gaan verkennen met z'n allen.
Zo'n groot paradijs zullen ze denken:D.
 
De roodkopjes doen het prima. Daarom lijkt het me wel een goed moment om naar de volgende stap te gaan.
Welke soort is de volgende?
 
De cacatuoides wilde je toch graag hebben?
Echt jammer dat je geen fijnere bodem hebt uitgekozen.

Het is niet zo dat je ze niet kunt houden hoor, maar het is wel een heel mooi gezicht om ze kleine grindkorrels te zien verplaatsen en het zand door de kieuwen ziet spoelen.

Heb je trouwens al iets van een cocosnoot of omgekeerd bloempotje?
Een huisje hebben ze namelijk heel graag.

Heb je verder al iets in je hoofd zitten?

L-nummer bijvoorbeeld? (hebben trouwens ook graag een huisje en sommige willen ook hout om te kunnen schrapen.
 
Inderdaad, de Cacatuoides stond nog op mijn lijstje.
De grindbodem lijkt heel grof, maar zo grof is hij nu ook weer niet;).
Ik zal er eens een foto van maken.

Een cocosnoot heb ik al in de bak staan.
 
Ik zoek nog een groepje vis dat mooi opvalt, zoals bijvoorbeeld maanvissen. Maar helaas is mijn bak daar net iets te krap voor denk ik.
 
Ja je bak is een meter en dan zou ik dat zeker niet doen.
 
De grindbodem lijkt heel grof, maar zo grof is hij nu ook weer niet;).

Grind is grind, en grind en dwergcichliden gaan niet samen.
Ze spoelen het substraat door hun kieuwen en met grind gaat dat niet, of je loopt de kans dat de kieuwplaatjes beschadigen met ziektes tot gevolg.
 

Terug
Bovenaan