Welk vis bestand 125 liter juwel


P

Piet beginner

Guest
Hoi allemaal ik ben van plan om een juwel rio 125 liter te kopen, alleen heb ik niet echt een vis bestand ervoor, ik heb niet per de een voorkeur qua welk werelddeel wel zou ik er graag albino corydoras in willen. Iemand ideetjes
 
Wat meer wensen zou fijn zijn want iedereen kan wel een lijstje opnoemen maar meestal levert dat weinig op.
Hou je van kleurtjes in je bak, wil je juist hele aanwezige vissen, of maar 1 middenzone scholenvis en dan een koppeltje als eyecatcher, of verzin zelf eens iets wat je zou willen
 
Ik zou er wel rekening mee houden dat de corydoras albino minder sterk zijn dan bijvoorbeeld een sterbai. Er zijn verschillende soorten.
 

Wat meer wensen zou fijn zijn want iedereen kan wel een lijstje opnoemen maar meestal levert dat weinig op.
Hou je van kleurtjes in je bak, wil je juist hele aanwezige vissen, of maar 1 middenzone scholenvis en dan een koppeltje als eyecatcher, of verzin zelf eens iets wat je zou willen
Ik vind een paar kleurtjes wel leuk, maar niet te overdreven, misschien een koppeltje voor de bovenlaag en een scholen is in het midden, als het dan nog niet te vol is kan er misschien nog wel een klein visje bij ofzo, ik vind dit soort dingen altijd lastig met wat voor vis kan bij een andere soort vis.... dat is een van de redenen dat ik dit topic heb gestart, en natuurlijk ook hoe veel er in de bak kan en wat er in de bak kan. Anders is het zo zielig....
 
Schooltje corydoras op de bodem is altijd leuk, maar wensen eigenlijk wel een zandbodem. Ze wroeten hier graag in en filteren dit door de kieuwen op zoek naar eten. Iets km rekening mee te houden.

Rasbora espei blijft een leuke vis als middenlaag

Iets van een schooltje bijlzalmpjes of ringbandsnoekjes aan het oppervlak past dan ook prima
 
Schooltje corydoras op de bodem is altijd leuk, maar wensen eigenlijk wel een zandbodem. Ze wroeten hier graag in en filteren dit door de kieuwen op zoek naar eten. Iets km rekening mee te houden.

Rasbora espei blijft een leuke vis als middenlaag

Iets van een schooltje bijlzalmpjes of ringbandsnoekjes aan het oppervlak past dan ook prima
Oh ja natuurlijk, helemaal vergeten maar ze moeten een zandbodem hebben, dan zou ik zelf geen corydoras nemen, zelf ben ik meer van t grind namelijk....
 
Een leuk groepje fantoomzalmen (10 stuks) een koppeltje apistogramma cichlide (de ondersoorten zijn zeer divers) en ja op de bodem dus niks omdat je geen zand hebt, erg jammer want een corydoras is een hele leuke bezige vis, en dna nog een leuk L-nummer (L201 bijv)
 

Terug
Bovenaan