Welk type diffuser voor nano cube 50 ltr


M

MenM

Guest
Na, met plezier spelen met bio co2, hebben wij besloten voor 2 van onze aquaria over te schakelen op een geregeld co2 fles systeem.

Voor de 110ltr hebben we wat betreft diffuser een oplossing waar we tevreden over zijn, maar voor de 50 ltr bak weet ik niet goed welke keuze we het beste kunnen maken.

Voor nu zit ik te denken aan zo'n klein glazen cupje met een keramiek schijfje. Puur esthetisch, ik vind die belletjes erg leuk. Op dit moment hebben we in die bak een soort omgekeerd bakje waar je met een wegwerpspuitbus wat co2 inspuit. Dat werkt maar het zou iets meer mogen zijn.

En wat denken jullie dat een goed begin-aantal bellen kan zijn om te starten?

We willen erg voorzichtig beginnen en langzaam opvoeren. Ons doel is dat de checkers donkergroen zullen zijn. Wij denken dat dat bij onze verlichting voorlopig voldoende zal zijn en het geeft een veilige marge voor onze vissen en garnalen.

Op dit moment zijn beide bakken donkergroen, de 110 liter bij 15 b/m 24 uur p/d en de 50ltr bak bij een klein pufje co2 in het bakje.
 
De aquario neo co2 diffusor werkt bij mij erg goed, is ook in verschillende maten te koop. Deze maakt ook kleine belletjes in mijn ervaring.

Voor het aantal bellen zou ik gewoon laag beginnen, kijken wat de co2 checker aangeeft, en dan langzaam op laten lopen
 
De aquario neo co2 diffusor werkt bij mij erg goed, is ook in verschillende maten te koop. Deze maakt ook kleine belletjes in mijn ervaring.

Voor het aantal bellen zou ik gewoon laag beginnen, kijken wat de co2 checker aangeeft, en dan langzaam op laten lopen

Owww ik zag er net een filmpje van bij een webshop, en dat ziet er erg leuk uit. Leuk advies.
 

Terug
Bovenaan