Welk media in reactor?


Asr1977

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2019
Berichten
82
Leeftijd
46
Goedendag,

Wat raden jullie aan om in een reactor te stoppen. In een aqua medic zitten bioballen maar wat is jullie ervaring?
Bedankt
 
Heb je het over een CO2-reactor of een biologisch filtersysteem? Of doet dat ding allebei, want ik ken het apparaat niet.... Als de boel ook nog goed gefilterd moet worden zijn de (stromings)eisen en mogelijkheden voor media anders dan als er enkel wat CO2 moet worden verdeeld, gok ik.
 
Laatst bewerkt:
Voor co2 zou ik richting k1 media kijken. Probleem kan worden dat het vast loopt vanwege de vorm, iets van lichte plastic balletjes misschien?
 
Siporax en evt bioballen onder en boven.
zo zag mijn reactor eruit in mn Fusion150.
81CD0B77-3793-4511-8898-AEBF0EE42DA8.jpeg
 
Siporax en evt bioballen onder en boven.
zo zag mijn reactor eruit in mn Fusion150.
Bekijk bijlage 354541
Hey die heb ik ook gehad :)
Denk dat een groot deel van de werking ook ligt aan de doorstroom snelheid. Ik heb dezelfde ala jij gehad en die kreeg ik alleen aan de praat met bewegende media erin. Maar dat lag grotendeels aan een te zwakke pomp :p
 
Hey die heb ik ook gehad :)
Denk dat een groot deel van de werking ook ligt aan de doorstroom snelheid. Ik heb dezelfde ala jij gehad en die kreeg ik alleen aan de praat met bewegende media erin. Maar dat lag grotendeels aan een te zwakke pomp :p
Ik had er een JBL 1502 aan hangen. Geen probleem.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik.kan van iemand een planted box co2 reactor overnemen echter is de buis grijs en niet transparant. Is dit onhandig? Anders kan ik misschien beter een nieuwe bestellen.
 
Goedendag,

Wat raden jullie aan om in een reactor te stoppen. In een aqua medic zitten bioballen maar wat is jullie ervaring?
Bedankt
In mijn reactor had ik een ringspons bovenin waar de waterinvoer en de CO2 invoer zat. In het midden nog een ringspons. Van onder uit werd e.e.a. weer uitgezogen. De sponzen dienden uitsluitend om bel vorming tegen te gaan. De water/CO2 menging was dusdanig goed dat er geen belletjes in mijn bak te zien waren. De reactor was overigens een eigenbouw. Kijk maar eens onder Cerges CO2 reactor bij mijn handtekening.
 

Terug
Bovenaan