Welk filter?


N

Niekserr

Guest
Zoals ik in een ander topic al aangaf wilde ik een eigen extern filter maken, maar de andere forumleden hebben mij dit afgeraden.

Nu ben ik eens gaan kijken op marktplaats en zag ik een eheim ecco 2023 staan. met 300l/h capaciteit. Die kan ik denk ik wel voor 25 euro kopen.

Echter; ik wil een open bakje kopen van 40*25*25, dus 25 liter... Wat voorn filter kan ik dan het beste halen? Denk dat die eheim ecco beetje heel erg overkill is. Het liefst een extern filter, bij zo'n klein bakje vind ik een intern filter maar niks (sowieso vind ik ze knap lelijk).
 
IK denk dat die 2023 geen overkill is hoor. Overigens is overkill nooit slecht qua filteratie ;)
 
Ja het punt is, het mag niet veel kosten... Liefst niet meer dan zo'n 25 euro.

Vandaar de vraag of die ecco kan.

Bedankt voor de link
 
Een Eheim 2211 kan bv ook,zijn de slangen niet zo dik van dus ook de pijpjes die in je bak moeten wat voor het zicht ook beter is denk ik.

Je gaf al aan een binnenfilter niet mooi te vinden maar ken je het hoekfiltertje van Dennerle?
 
Heb er wel is van gehoord, maar verder nooit wat mee gedaan :p.

En wist niet dat er meerdere maten waren van de slangen. Dacht dat alles zelfde was.
Heb de koop op de ecco bevestigd, ziet er volgens mij nog wel netjes uit en voor 25 euro. Dus lijkt me wel redelijk.
 
Voor kleine bakjes vind ik zelf zo'n hoekfiltertje ideaal,doet het goed is geluidsloos en werk je zo uit het zicht met een plantje.
Er zijn verschillende maten van slangen en de 2211 heeft zelfs 2 verschillende diameters waarvan de uitsroom het kleinst is maar maakt niet meer uit dus want je hebt al een filter nu ;)
 
Jup haha, naja heb hem nog niet. Waarschijnlijk vrijdag ophalen :D .
 

Terug
Bovenaan