Welk diepvriesvoer


N

Nomar

Guest
Ik wil overstappen op volledig diepvriesvoer. Momenteel krijgen ze vlokken van eigenmerk.
Nu vroeg ik me af of onderstaand lijstje genoeg afwisseling bevat? Het is per keer voeren een soort.
Rode, witte en zwarte muggenlarven, daphnia en pekelgarnalen (artemia).
 
Ligt er natuurlijk helemaal aan welke vissen je hebt. Er zijn vissen die ook plantaardig voedsel nodig hebben
 
En vissen die slecht tegen rode mug kunnen, of slecht tegen al het zachtere voer. Verder moet je even kijken of je drijven voer nodig hebt (voor opllervlakte vissen) en/of juist zikend voer (bodemvissen).
 
De vissen zijn maanvis dwergciclides Hyphessobrycon pyrrhonotus en otocinclus allemaal wildvang. De otocinclus krijgt eigen tabletten
 
Rode muggenlarven niet te vaak voeren, sommige vissen zoals dwergcichliden en Malawi vissen(vooral Mbuna's dacht ik) kunnen daar slecht tegen. Daphnia ook niet te vaak voeren, bevat niet zoveel voedingsstoffen. Artemia is goed voer, bevat veel eiwitten wat goed voor de groei is.

Link met voedingswaaden.
 
Ik voer 1x in de 5 dagen rode muggenlarven zonder problemen. Wat vertonen vissen die er niet tegen kunnen? Ik wil nog steeds heel veel leren over vissen :)
 

Terug
Bovenaan