Welk diepvriesvoer voor kleine visjes?


G

Guppy101

Guest
Hallo
Ik zou graag mijn diepvriesvoer uitbreiden. Ik heb artemia en tubifex. Met wat kan ik dit nog afwisselen?

Het zijn allemaal kleine mondjes ;)k

Mijn visjes:

Rasbora kubotai
Pangio kuhli
Honinggoeramis
Garnalen

Alvast bedankt voor de info.
 
En toch blieven mijn Corydoras Hastatus en de Hyphessobrycon Amandae geen watervlooien..... Ze lijken haast te groot als ze volwassen zijn voor de visjes. Blijft meestal liggen voor de betta's
 
En toch blieven mijn Corydoras Hastatus en de Hyphessobrycon Amandae geen watervlooien..... Ze lijken haast te groot als ze volwassen zijn voor de visjes. Blijft meestal liggen voor de betta's

Klopt. Bosmiden en Cyclops zijn veel gewilder. Zelfs mijn Leeri’s zijn gek op Bosmiden.
 
Ze zou ook eens naar Rotifer kunnen kijken (wordt in ieder geval door Ruto gemaakt). Dat is ook heel erg klein en schijnt erg voedzaam/hoogwaardig voer te zijn.
 
Ze zou ook eens naar Rotifer kunnen kijken (wordt in ieder geval door Ruto gemaakt). Dat is ook heel erg klein en schijnt erg voedzaam/hoogwaardig voer te zijn.
Ja heb ik ook gezien maar dat heeft de lsf niet. Althans niet op de site.
 
Gewoon uit proberen zoals muggen larve en Artemia en Daphne.

Hier zijn de maantjes erg zeikerig met eten, muggen larven spugen ze uit net als Mysis maar zodra ik Artemia in de bak gooi lijken het wel Piranha's terwijl Discus granulaat en ander Granulaat gretig wordt gegeten.
Het zijn net mensen lol.
 
Hier aten zelfs mijn biraras brigittae rode muggenlarven, moet bij de vissen die jij hebt zitten dan ook wel lukken
 
Ok, bedankt voor de tips. Ik zal even zien wat mijn lfs allemaal kan hebben. Wat ik hier liggen heb (heb ik gekregen van een aquariaan ) is van ocean nutrition en frozen fishfood.
 
Misschien kun je naast diepvries ook eens denken aan het zelf kweken van leven artemia voor ze. Dat is erg klein en makkelijk en nog goedkoop ook;)k
 
En is dit schema goed? 2x diepvriesvoer, 2x vlokvoer, 2x algentablet en 1 x dieetdag.

Dit is voor een week.

Af en toe krijgen ze levendvoer als ik naar de lfs ga ( 2x per maand ongeveer)

Als het lukt om de artemia te kweken kan ik dat wel wekelijks geven natuurlijk.
 
Maar ik heb nog een vraagje. Hoe en hoelang kan je de artemia babys bewaren? En gaan die na een tijdje zelf eieren leggen?

Groetjes
Houden kan je ze redelijk lang (enkele dagen mits voldoende voeding), maar per uur dat ze langer leven gaat er een deel van de voedingsstoffen weg, je kan ze dus best zo snel mogelijk voederen.
Artemia opkweken kan, maar dan moet dit in een aquariumpje, niet in de fles. Dan moet je wel rekening houden met het zoutgehalte, voeding en het zuurstofgehalte.
Deze werkwijze is wel omslachtig en voor ervaren kwekers, weet dat gemiddeld 70% van de gekweekte artemia zal sterven. De overige 30% zal eieren leggen.
Globaal gezien is het goedkoper en sneller als je de artemia laat uitkomen en onmiddellijk gebruikt als voer , of artemia in zakjes koopt dan dat je ze helemaal zelf kweekt (voor de kleinere aquariaan althans)
 
Net diepvries brachonius en lobster eggs meegebracht.
De lobster eggs eten de kubotai graag.
Probeer later op de dag wel een blokje brachonius.
Volgens de lfs is dat het zelfde als rotifer.
 
Ik voer de artemia zoveel mogelijk dan ook dagelijks hoor. Met zo n kweekschaal kun je ze zo met het zeefje omhoog halen en dat werkt erg makkelijk dus.
 
Net de brachonius geprobeerd word ook wel gegeten maar het is wel erg klein toch meer voor jonge visjes.
 
Ok, bedankt voor den info.

Ik denk dat ik die artemia eitjes eens ga uitproberen. Ik laat nog weten hoe het verlopen is. Volgende week woensdag ga ik naar de lfs.
 

Terug
Bovenaan