Welk alg is dit en hoe kom ik ervan af?


Y

Yorick!

Guest
Laatste weken heb ik last gekregen van soort donker blauw achtige donkere draden bij de uitlaat van de filter. Ik heb overal op internet gezocht maar ik kan nergens vinden wat dit zou kunnen zijn?

ECC76AF3-BE5D-404A-B175-7B8FDB8D8EF0.jpeg


8CE35058-008E-4440-9CD2-8E6A5D4A3699.jpeg


E98C334B-3578-499D-BD88-6CE435311FD3.jpeg
 
Op de laatste foto zijn dat denk ik grijze baardalgen die flink zijn uitgegroeid. Volgens mij zie ik ook draadalgen. Wat zijn de waterwaarden en wat voeg je toe? Om wat voor bak gaat het en heb je wat info over het licht? En wellicht een totaaltje van de bak?
 
Het gaat om een 60 bij 35 cm aquarium. Het is een goedbeplant aquarium. Ik voeg iedere dag een druppeltje Aqua-plant 24 + activator toe.

Dit is mijn visbestand:
- 1 ancistrus
- 1 panda garra
- 6 purperkopbarbelen
- 3 otocinclus
- 1 platy
- 4 slangevisjes al hele tijd niet meer gezien,
denk da ze overleden zijn

De water waardes test ik nooit en ben ik ook "amateur" in. Ik heb wel de waterwaardes van mijn leidingwater getest 4 jaar geleden zodat ik ongeveer de waardes in aquarium wist. Bijvoorbeeld ph dat ik weet dat ik nooit vissen moet houde op een zure ph.
 
Gelet op de aanwezige algen gok ik toch op een co2 tekort. Hoelang heb je het licht aan boven de bak?
 
12 uur. Hoe kan ik het makkelijkste co2 verhogen?
 
Ik zou eerst de duur naar 8 uur terugbrengen want dan is de vraag naar voeding kleiner. Ik zou eerst nog eens de waarden laten meten bij de lfs als je dat zelf niet kan.
Co2 verhogen kan door co2 te gaan gebruiken en soms kan carbo al voldoende zijn. Ook heb je nog bio co2 maar het lijkt me handig om eerst de waarden eens te laten testen want wie weet heb je nog meer tekorten.
 
Maakt niks uit John .
Goede en correcte info word ook doorgegeven van mond naar mond en is ook een kopij van iemand .
 
Nog bedankt voor de interessante links
 

Terug
Bovenaan