Wel of geen co2 kwa planten bestand dat ik heb


Thijs35

Well-known member
Lid geworden
19 januari 2021
Berichten
768
Leeftijd
38
Is het voor mijn planten die ik nu heb verstandig om co2 mee te laten draaien in de bak of uit te zetten groetjes thijs
 

Bijlagen

  • 17053447448141366137534608881835.jpg
    17053447448141366137534608881835.jpg
    4.1 MB · Weergaven: 48
Oke kan ik zo de co2 uit zetten Onder alg te krijgen en kan het zijn dat ik nu met co2 draai juist alg krijg om dat de planten het niet nodig hebben?
 
Dat weet ik nu even niet uit me hooft geef elke week plantbox alinon vloeibare voeding
 
Is het voor mijn planten die ik nu heb verstandig om co2 mee te laten draaien in de bak of uit te zetten groetjes thijs
Ik vind het wel mooi staan wanneer je er wat zwarts achter plakt en dat kan een opengeknipte vuilniszak zijn, komt alles veel mooier op uit.
Met co2 toevoegen kun je wellicht in het begin heel laag gaan zitten en als je denkt van dat het iets doet uitmaken zet je het verder open.
 
Wat zijn de gehalten aan NO3, PO4, en hoe vaak geef je sporen/mineralenmix. Hoe vaak en wat voor bodemvoeding geef je?
Hoeveel lumen per liter geef je?

Dat weet ik nu even niet uit me hooft geef elke week plantbox alinon vloeibare voeding
Thijs, ik merk dat ik ook voor mezelf wat te weinig test om een basis, een richtlijn te hebben. Wat Lysia bedoeld gaat om elementen die je kunt bestellen. Bijvoorbeeld bij plantedbox of aquariumbemesting.nl.

Tip...
Lumen gaat over de verlichting. Dus ff aangeven welke verlichting je hebt. Merk en type zou fijn zijn.
 
Ook al hebben planten weinig co2 nodig dan is het zover mijn ervaring reikt welTens
Ik vind het wel mooi staan wanneer je er wat zwarts achter plakt en dat kan een opengeknipte vuilniszak zijn, komt alles veel mooier op uit.
Het is nog strakker als je dan ipv een zak schoolbordverf gebruikt voor de achterkant:)
 
Ook al hebben planten weinig co2 nodig dan is het zover mijn ervaring reikt welTens

Het is nog strakker als je dan ipv een zak schoolbordverf gebruikt voor de achterkant:)
Gewoon zwarte acrylverf van die action is ook prima in mijn ervaring.
 
Is het voor mijn planten die ik nu heb verstandig om co2 mee te laten draaien in de bak of uit te zetten groetjes thijs
Ik zou wel of geen CO2 laten afhangen van je lichtsterkte. Veel licht zonder CO2 is vragen om draad- en baardalg. Licht dimmen kan natuurlijk ook.
Ik heb zelf ook gemakkelijke planten die op zich geen CO2 nodig hebben, maar ze waarderen het wel en de algen zijn een stuk minder.
 
Ik zou wel of geen CO2 laten afhangen van je lichtsterkte. Veel licht zonder CO2 is vragen om draad- en baardalg. Licht dimmen kan natuurlijk ook.
Ik heb zelf ook gemakkelijke planten die op zich geen CO2 nodig hebben, maar ze waarderen het wel en de algen zijn een stuk minder.
Hier ben ik het mee eens want ook een bak met weinig/geen of makkelijke planten kan alg ontwikkelen en dat zie je vaak in de biotopen waar men geen planten heeft. Dan zie je vaak stenen of hout met algen.
Met bijvoorbeeld veel licht en geen co2 zul je dan al vaak snel algen zien opduiken.
 
Merk nu dat het aqarium van 26.5 naar 25 is dat ik minder alg krijg op de ruiten
 
Ik heb zelf ook gemakkelijke planten die op zich geen CO2 nodig hebben, maar ze waarderen het wel en de algen zijn een stuk minder.
Inderdaad, een beetje extra koolstof is altijd bevorderlijk voor de kwaliteit van de planten. Ook al hebben ze het niet persé nodig.
En het blijft een gegeven; hoe gezonder de plant des te kleiner de kans op algen (y)
 

Terug
Bovenaan