Weet iemand toevallig welke Echinodorus dit is. Ik vermoed dat er een verkeerd kaartje bij zat.


Jessie87

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2023
Berichten
384
Leeftijd
36
Ik heb het vermoeden dat ik een Echinodorus heb gekocht met een verkeerd keertje die bij de Echinodorus zat. Op het kaartje staat Echinodorus radicans maar de bladeren zien er heel anders uit. Weet iemand toevallig of het klopt dat dit een andere is dan op het kaartje staat en wat voor Echinodorus zal het dan wel kunnen zijn. 🙄
 

Bijlagen

  • IMG_20230220_165903755.jpg
    IMG_20230220_165903755.jpg
    262.5 KB · Weergaven: 73
Hallo Jessica,

Echinodorus Bleheri of Echinodorus Schlueteri :juggle:



 
Hallo Jessica,

Echinodorus Bleheri of Echinodorus Schlueteri :juggle:



Die laatste heeft veel kortere bladeren dan die van Jessica als ik het zo bekijk.
 
En de bleheri heeft volgens mij smallere, langgerekte bladeren.
De parviflorus heeft -zoals ik zie- maar één nerf in het blad.
Kortom: ik weet het niet...
 
Ziet mij er uit als de Emerse vorm van de Bleheri. Over de aankomende maanden zullen alle bladeren afsterven en komen er kleinere, smalle bladeren voor in de plaats. Dan zijn ze helemaal over naar submerse groei.
 
Ziet mij er uit als de Emerse vorm van de Bleheri. Over de aankomende maanden zullen alle bladeren afsterven en komen er kleinere, smalle bladeren voor in de plaats. Dan zijn ze helemaal over naar submerse groei.
Deze heb ik al vaak in onze andere bakken gekocht maar herken deze er echt niet in. Deze plant heeft meer afgeronde punten aan de bladeren met grove nerven.
 

Terug
Bovenaan