weer opnieuw starten...(Deesebees)


Deesebees

Member
Lid geworden
26 januari 2011
Berichten
21
Locatie
Oosterbeek
Beste mensen,

na jaren van geen aquarium kriebelt het bij mij weer. Ik zou graag weer een kleine bak willen. Liefst een soort van nano cube. Ik heb max 47cm in de breedte qua ruimte. Verder heb ik qua techniek en spullen niet veel meer. Ik denk dat ik nog bodemverwarming heb, wat kienhout en een paar mooie stenen, dus ik begin echt helemaal opnieuw.
Ik zou graag weten hoe het beste te beginnen.
Het liefst heb ik garnalen, wellicht een paar kleine visjes (blauwoogjes oid) en helena slakjes. Maar wat precies bij elkaar kan enzo heb ik nog niet echt een idee van.
Dus... als iemand mij graag op sleeptouw wil nemen, graag!

groetjes Desiree
 
Laatst bewerkt:
Ik zal mijn vragen wat specifieker stellen:

Vanaf welk formaat of literinhoud kan ik garnalen icm een paar visjes comfortabel houden.
Wie kan me helpen met aquascaping en planten uitzoeken?
Wie kan me helpen met techniek? (een complete bak met achterwand en filter aanschaffen of alles los en een aparte filter onder de bak in de kast)
Wie kan me helpen met een garnaal/visbestand?
Is er een goede plek rondom arnhem om planten en/of vis en garnalen aan te schaffen?
Zoo&zo (ede) heeft veel aquaria, is dat een goede winkel? of weten jullie ook goede tweedehandsplekken?

Groetjes Desiree
 
zoo&zo is een goede winkel, maar de prijzen liggen daar niet bepaald laag
 
Wie kan me helpen met techniek? (een complete bak met achterwand en filter aanschaffen of alles los en een aparte filter onder de bak in de kast)
Ik dacht dat je al een bak hebt van 47cm toch?
Dit is geen ruime bak waardoor de keuze in visjes minimaal zal zijn.
 
Ik dacht dat je al een bak hebt van 47cm toch?
Dit is geen ruime bak waardoor de keuze in visjes minimaal zal zijn.
ik heb nog geen bak, ik heb 47cm ruimte in de breedte voor een bak.
en ik weet dat het klein is voor vis, daarom ben ik ook benieuwd als het kan, wat de opties dan zijn.
 
ik heb zelf geen ervaring met het kopen van aquaria daar, maar planten en vissen zijn daar best prijzig
 
ik heb nog geen bak, ik heb 47cm ruimte in de breedte voor een bak.
en ik weet dat het klein is voor vis, daarom ben ik ook benieuwd als het kan, wat de opties dan zijn.
O jee, ik heb het niet goed gelezen inderdaad. Om sten te besparen kun je ook rondkjken op bv Marktplaats. Er zijn ook wel leuke bakjes van 40cm breed te koop met zo n 30 liter netto en daar kun je prima een leuk garnalenbakje van maken.
 
Hier heb je een complete set met de juiste afmetingen:

 
Hier heb je een complete set met de juiste afmetingen:

dit is zeker wel een mooie bak. ook die ronde hoeken zijn mooi. Denk jij dat een binnenfilter volstaat?
 

Terug
Bovenaan