Wavemaker ipv luchtpomp


N

Nerfherder

Guest
In mijn juwel 240 met sluiers had ik een luchtgordijn, hierdoor zoog het filter steeds valse lucht aan waardoor deze er constant met kapte. Daarom het luchtgordijn er maar uit getrokken. Nou had ik nog wat wavemakers liggen, bij overname aquarium gehad, waarvan ik er 1 in gebruik heb genomen voor betere doorstroming en zuurstofrijker water. Dit gaat wel prima icm het filter omdat deze boven de inlaat zit, gericht op de oppervlakte. Vraag is nu of dit met sluiers veilig te noemen is. Ze lijken het leuk te vinden de stroming, zijn actief. Maar toch, wat zou een worst case scenario zijn? Of zit ik mezelf dan onterecht dingen aan te praten ..? :juggle:
 
Als je vissen er geen last van hebben, waarom bang zijn? Ze vinden het hier ook super om zo nu en dan vol tegen de stroming in te zwemmen, ik zie het als een manier om wat energie kwijt te raken. Als ze niet de bak rondgeblazen worden zou ik het lekker zo laten
 
Hallo

Ik heb ook een wavemaker in mijn aquarium en heb daardoor een goede stroming .
Zou je daar ook een tijdklok tussen kunnen doe zodat er ook rustige momenten hebt want de vissen zie je veel tegen de stroming in zwemmen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de feedback. Sluiers zijn een beetje onhandig/lomp dus probeer ik zoveel mogelijk risico's op ongelukkige ongevallen te voorkomen. De tijdklok is een goed idee, die ga ik er tussen zetten.
 

Terug
Bovenaan