Waterwaardenmeter met app


nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Berichten
2,935
Leeftijd
25
Locatie
Vlaardingen
Hallo allemaal,

Ik wil graag waar dan ook ter wereld mijn aquarium temperatuur kunnen zien. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld zo’n ding?:

Hoeft niet van een chinese webshop, dit was even makkelijk te vinden voor mij als voorbeeld.

Waar ik met mijn wifi bestuurbare lamp tegenaan loop is dat ik alleen in de app kan besturen als ik op hetzelfde wifi netwerk als de lamp zit (dus thuis), dan heb ik er vanaf mn vakantieadres of waar dan ook vrij weinig aan.

Iemand tips of aanbevelingen?

Alvast bedankt,
Niels
 
Je zou hier een Inkbird voor kunnen gebruiken. :) Bijvoorbeeld de ITC-306T. Je kunt dan op afstand de boel monitoren en evt instellen wanneer de verwarming aan moet gaan. Je kunt ook een widget op je scherm zetten om het in één oogopslag te zien:

Screenshot_20240121-191445_One UI Home.jpg
 
Wat is het nut ervan Niels want als er iets loos is ben jezelf niet in de buurt denk ik.
 
Wat is het nut ervan Niels want als er iets loos is ben jezelf niet in de buurt denk ik.
Nou, ik heb nu 2x in 2maand tijd gehad dat iemand zonder aquariumervaring op de kogelvis past, en dat de verwarming het begeeft/niet volstaat. Water koelt af —> vis eet niet meer —> paniek bij buurman en ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn/kopzorgen tijdens weg van huis.

Nu we net verhuisd zijn naar een hoek van nederland waar we niemand kennen vind ik het wel lekker dat ik van afstand iets meer in de gaten kan houden en in geval van problemen het gevoel heb dat ik wat kan helpen.

Verwarming is inmiddels door de mega toffe buurman gefixt en de vis eet weer zoals het hoort, maar het gaf een boel kopzorgen. Als ik eerder had bedacht/gezien dat de temperatuur gedaald was had ik eerder kunnen (laten) ingrijpen. Dat is me dan wel een het geld waard.

Verder geef ik niks om, en snap ik niks van apps enzo, dus daarvoor doe ik het ook niet🤪

@Gino, die optie ga ik eens uitzoeken, dankjewel!!
 
Maar ja.. als er stroomuitval, of internetstoring is, heb je niks aan die apparaten natuurlijk. Krijg je nog geen melding.
 
Geen nieuws van de app is slecht nieuws in dat geval. En dat is ook nieuws. :p Maarja, hoe vaak en hoe lang heb je in Nederland stroomuitval? Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren, waar ik woon. En als het eens gebeurt: heel veel kans om af te koelen heeft een bak niet in die paar uur.
 
Maar ja.. als er stroomuitval, of internetstoring is, heb je niks aan die apparaten natuurlijk. Krijg je nog geen melding.
Dat bedoel ik dus ook en als er iets is terwijl je op vakantie bent da moet je wel iemand hebben en kennen die kan ingrijpen. Ik zie dat mn buurvrouw van 70 nog niet doen;)
Kortom we blijven lekker thuis om zelf op de bak en alle huisdieren te passen.
 
Qua verwarming is het heel makkelijk als die stuk zou gaan en je zou een oppas hebben voor je bak . Zorgen voor een eheim thermopreset. Deze is vooraf ingesteld dus hoeft alleen in stopcontact en klaar.
 
Bedankt allemaal! Het wordt waarschijnlijk een inkbird in combinatie met een extra vooraf ingestelde verwarmingsstaaf, zodat de oppas zo’n ding gemakkelijk kan vervangen😁
 
Hallo allemaal,

Ik wil graag waar dan ook ter wereld mijn aquarium temperatuur kunnen zien. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld zo’n ding?:

Hoeft niet van een chinese webshop, dit was even makkelijk te vinden voor mij als voorbeeld.

Waar ik met mijn wifi bestuurbare lamp tegenaan loop is dat ik alleen in de app kan besturen als ik op hetzelfde wifi netwerk als de lamp zit (dus thuis), dan heb ik er vanaf mn vakantieadres of waar dan ook vrij weinig aan.

Iemand tips of aanbevelingen?

Alvast bedankt,
Niels
Die meter heb ik gehad. Leuk ding. Maar na ongeveer een half jaar begon de ph probe flink af te wijken. Opnieuw ijken leek niet goed te werken. kan zijn dan ik het niet goed deed. Maar na twee pogingen had ik geen zin meer om niet meer ijkvloeistof te kopen. Dat spul is duurder dan de hele meter.

En als de netwerkverbinding wegvalt dan ligt hij ook niet meer. Blijkbaar logt die app op je telefoon en op het apparaat wordt niets vastgelegd.
 
Ik heb ook een ph probe van dit merk maar die moet ik elke 6-8 weken ijken. Volgens mij is een half jaar ook wel een hele lange tijd.
 
Kan ook korter geweest zijn. Ik weet het niet meer precies. In elk geval zat hij er op een zeker moment toch zomaar 0.5 ph naast. Kan best zijn dat ermee te werken valt. Ik zag het in elk geval niet zitten om heel regelmatig te gaan ijken om alleen wat statistieken te krijgen.
 

Terug
Bovenaan