Watertemperatuur verhogen.


P

PaiJai

Guest
Beste leden,

Ik merkte vandaag op dat mijn watertemperatuur die normaliter rond de 25 graden ligt is gezakt naar 20 graden. Na wat tests leek mijn warmte element kapot te zijn en ik heb inmiddels een vervanger.

Met het nieuwe element wil ik de temperatuur weer terug brengen naar 25 graden omdat dit past bij mijn aquarium bewoners en planten. Nu vraag ik me af hoe ik dit het best kan aanpakken. Ik weet niet hoe lang mijn temperatuur al lager ligt dan 25 graden. Kan ik dit beste geleidelijk doen, of kan het geen kwaad het element direct op 25 graden te zetten zodat de temperatuur zich hersteld.

Alvast bedankt voor jullie advies!
 
Het lijkt me dat als je de kachel aan zet de temperatuur minder snel omhoog gaat dan wanneer je nieuwe vissen in het zakje in je aquarium laat acclimatiseren. Aan de andere kant; wat weerhoudt je om het in stappen te doen?
 
Ik denk dat het opwarmen van 20 naar 25 graden ook best geleidelijk gaat en dat dit wel kan maar voor alle zekerheid kun je het ook in 2 stappen doen natuurlijk.
 
Super, dan verhoog ik de temperatuur weer naar 25 in twee dagen. Bedankt!
 
En welke bewoners heb je? zie bv een C panda op je avatar en die kan je het beste wat koeler houden ipv 25 graden.
 

Terug
Bovenaan