Waterslang op kraan


Ben even te lui om al dat gezeik terug te lezen:

kan dat dopje van je kraan? ga er vanuit van wel en dat je dan een buitendraad over houd.

dikke kans dat je dit er dan op kan draaien:

Daar draai je dan nog is dit op:

en dan kan je gewoon Gardena snelkoppeling op en af klikken.

ben je klaar dan draai je gewoon weer het standaard kraanstukje erop wat nu al op de kraan zit.
lam worden zal niet zo 1-2-3 gebeuren...
 
Gezeik terug te lezen? Jouw verhaal is al 5 x verteld, Flappie.


Die ik bedoel steek je er zo op. is 1 prijs ,geen 3 of 4.
 

Bijlagen

  • 1564509562735.png
    1564509562735.png
    927.2 KB · Weergaven: 73
voor de visualisatie:

je hebt dan deze 2.
20190730_222146.jpg


die draai je in elkaar:
20190730_222210.jpg


dan heb je als je dat "dopje" van je kraan draait zeer waarschijnlijk een fijne buitendraad
20190730_222303.jpg


daar draai je dan dat andere stukje op
20190730_222317.jpg


en daar kan je de Gardena snelkoppelingen op en af klikken.
ben je klaar met de bak vullen dan draai je die boel er weer af en het standaard kraanstukje wat je nu hebt er weer op.

andere systemen werken wellicht ook, dit is hoe ik het doe.
 
De door RichD1011 beschreven methode is ook de manier waarop ik het ook doe , gewoon omdat ik dit in huis had..
 
Wat een andere manier is om te vullen die ik momenteel gebruik is met een simpele pomp en emmer. De emmer zet je onder een kraan en de pomp zet je hierin. Aan de uitstroom van de pomp hang je een slang en die leg je vervolgens zo in je bak. Kraantje open en vullen maar. Voordeel hiervan is, vind ik, dat je het ook makkelijk andersom kan gebruiken; pomp in je bak en uiteinde slang in de gootsteen o.d. en je bak is ook zo leeg.

Daarnaast heb ik af en toe een thermometer in de emmer zitten om eerst te zorgen dat het water wat er in gaat komen dezelfde temperatuur heeft.

Wellicht is dit idee nog wat handiger voor jou?
 
Wat een discussie....Duidelijke dan duidelijk en helderder dan helder kan toch niet??? Pfoe, Bertus :petjeaf::petjeaf: dat je zo kalm blijft

weet je het ook weer beter?

Diverse manieren en meningen, en niet iedereen is even bekend met waterleiding systemen ect.
 
Wat een andere manier is om te vullen die ik momenteel gebruik is met een simpele pomp en emmer. De emmer zet je onder een kraan en de pomp zet je hierin. Aan de uitstroom van de pomp hang je een slang en die leg je vervolgens zo in je bak. Kraantje open en vullen maar. Voordeel hiervan is, vind ik, dat je het ook makkelijk andersom kan gebruiken; pomp in je bak en uiteinde slang in de gootsteen o.d. en je bak is ook zo leeg.

Daarnaast heb ik af en toe een thermometer in de emmer zitten om eerst te zorgen dat het water wat er in gaat komen dezelfde temperatuur heeft.

Wellicht is dit idee nog wat handiger voor jou?


Zo doe ik het ook, hoor.pomp in de wasbak, rustig laten ;open. dat hij het bij houd. en de bak in de gaten houden.
Nu even stop gezet , bij 3/4 vol.
 

Terug
Bovenaan