Waterslang op kraan


S

smidsy

Guest
Beste allemaal,
Ik wil een slang op mijn kraan bevestigen, weet iemand hoe ik dit t beste kan doen?
IMG_20190730_071807.jpg

Dat zou t vullen een stuk makkelijker maken....
Groet,
Erik.
 
kraan.jpg


Met dit verloopstuk gaat het ook plus mensen die het niet weten zien niet dat dit verloopstuk op jou kraan zit is uiterst praktisch
 
Onderste rondje eraf en deze erop draaien.

Bekijk bijlage 277114
Bekijk bijlage 277115

Met dit verloopstuk gaat het ook plus mensen die het niet weten zien niet dat dit verloopstuk op jou kraan zit is uiterst praktisch
@TonHageraats je bedoeld alleen t zwarte deel erop draaien? Waar is die te koop, heb je een linkje?
@stefanC
Moet ik dan die rechter ring gebruiken?
 
Als ik naar jou kraan zie moet je dat niet gebruiken nu mijn foto is een compleet setje .
Ik heb dit gemonteerd hier thuis en als je het niet weet zie je niet dat je er een gardenakoppeling kan op aansluiten .
 
Als ik naar jou kraan zie moet je dat niet gebruiken nu mijn foto is een compleet setje .
Ik heb dit gemonteerd hier thuis en als je het niet weet zie je niet dat je er een gardenakoppeling kan op aansluiten .
Dus eerst die ring erop, en daarna t zilveren grote deel en dan de koppeling zelf erop?
 
Zelfde idee als een buitenkraan met tuinslang.

Gardena koppelingen enz
 
jij wilt een buitendraad op binnendraad draaien?
Dus datdan van ton lukt niet?
Het ging even over het idee van een koppelstukje er op waar de gardena koppeling op komt.
Maar als jij het onderste gedeelte van jou kraan eraf haalt kan er een koppelstukje op of in, daar moet je even naar kijken ook de maat, gewoon bij de Gamma te koop.
 
Het zal inderdaad van de schroefdraad op je kraan afhangen. Er zijn bij de Gamma verschillende maten te koop.

Ik heb zelf ook dat Gardena setje welke StefanC linkt want daarmee plaats je dus een nieuwe sproeikop op je kraan en kun je daarna met een schuif systeem erg gemakkelijk je tuinslang bevestigen zonder steeds een gardena koppeling op je kraan te schroeven.
 
https://www.googleadservices.com/pa...hUKEwjZxvCQldzjAhUEUlAKHRUACZQQ9aACCFE&adurl= Hozelock 24 mm.

Schuif je zo op je kraan. heb ik ook in 10 mm.
Hozelock ronde mengkraanaansluiting voor maximale diameter ...
https://www.praxis.nl › Tuin & Buitenleven › Bewatering › Tuinslang-aansluitingen

Hozelock ronde mengkraanaansluiting voor maximale diameter diameter 24 mm ... of ovale binnen- of buitenkranen met een maximale diameter van Ø 24 mm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb deze laatst gekocht. En hier zet je een gardena koppelstuk op

Screenshot_20190629-214732_Free Adblocker Browser.jpg
 
als ik dat onderste deel van de kraan meeneem kunnen ze dan zien welke maat ik moet hebben?
 
Bij 95 % van de kranen is deze maat dezelfde tenzij bij dure design kranen :D :D
Jij hebt de standaard maat .
 
als ik dat onderste deel van de kraan meeneem kunnen ze dan zien welke maat ik moet hebben?
Lees jij nou wel, wat ik laat zien?

Nee, he. of doe jij liever moeilijk?
 
https://www.googleadservices.com/pa...hUKEwjZxvCQldzjAhUEUlAKHRUACZQQ9aACCFE&adurl= Hozelock 24 mm.

Schuif je zo op je kraan. heb ik ook in 10 mm.
Hozelock ronde mengkraanaansluiting voor maximale diameter ...
https://www.praxis.nl › Tuin & Buitenleven › Bewatering › Tuinslang-aansluitingen

Hozelock ronde mengkraanaansluiting voor maximale diameter diameter 24 mm ... of ovale binnen- of buitenkranen met een maximale diameter van Ø 24 mm.
 
Denk 90% van de leden het niet lezen wat je laat zien :D

Nee hoor Bertus je hebt wel vaak nuttige info
kijk nou uit. Hij staat zo achter je, hoor. ba baba


Zal ook 1 bestellen, or in de badkamer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is dan dubbelle prijs. 8,19 plus …….

Nu dan 1 zelfde prijs,
Ik snap je opmerking niet. Bedoel je dat de koppelstukken er nog bij komen? Die had ik zelf al dus ik hoefde alleen dit te kopen.
 
Ik lees wel, maar deze moet je er iedere keer opdraaien, word dat niet lam ofzo?
 
Was eerst een schaap. dan wordt hij lam/
Tjonge zeg. . laat maar. koop gewoon die andere, .

Heb er 1 in n de keuken zitten, op de geijser, die laat ik gewoon zitten.

Heb meer het idee dat het weer te duur is. he.
 
Ik snap je opmerking niet. Bedoel je dat de koppelstukken er nog bij komen? Die had ik zelf al dus ik hoefde alleen dit te kopen.
Dan heb ik niets gezegt , Thea. makkelijk een voorraadje. heb ik ook.
 
Was eerst een schaap. dan wordt hij lam/
Tjonge zeg. . laat maar. koop gewoon die andere, .

Heb er 1 in n de keuken zitten, op de geijser, die laat ik gewoon zitten.

Heb meer het idee dat het weer te duur is. he.
Te duur?
 
En die kan niet kapot gaan, bij langdurig gebruik?
 
En die kan niet kapot gaan, bij langdurig gebruik?
Ik heb die van mij al sinds zomer 2014 in gebruik. De adapter op de kraan komt er alleen vanaf als er kalk op/in zit (hard water hier). Het plastic gedeelte is nog perfect, ondanks dat er heel ruw mee omga. Ligt 24/7, zomer en winter buiten, raakt soms de grond wat hard etc. Het enige dat er "mis" mee was op den duur is dat de schuif stroef ging. Even gesmeerd met zuurvrij vaseline en hij gaat weer als een treintje. En dat terwijl het plastic deel door mijn verre van gespaard wordt.
 
En die kan niet kapot gaan, bij langdurig gebruik?
Natuurlijk is alles stuk te maken maar dat systeem is speciaal gemaakt om vaak te verwisselen. Het opschroeven van een gewone koppeling niet en zal snel slijten, plus die moet je best sterk aandraaien om het waterdicht te krijgen.

Ik gebruik dat systeem momenteel zelf en dat werkt echt perfect. Op de kraan monteer je dus de bijgeleverde sproeikop (en die blijft altijd zitten) en daar zitten gleuven in waar je die gardena koppeling zo op drukt en op vast zet met een simpel schuifsysteem zonder te draaien.
 
Andere optie is de aanvoer in het keuken kastje een spliten en er een T stuk aan solderen met de juiste aansluiting.
Doe dat bij koud en warm en een thermo kraan er op en je hebt het helemaal voor elkaar
 

Terug
Bovenaan