Waterpest sterft af

  • Onderwerp starter Jens Van Laerhoven
  • Startdatum

Hier nog enkele foto's van de bak zoals hij nu is.
IMG_20190516_223312622_HDR.jpg
IMG_20190516_223306326_HDR.jpg
IMG_20190516_223253172_HDR.jpg
IMG_20190516_223316427_HDR.jpg


IMG_20190516_223301817_HDR.jpg
 
Jammer dat je voor een voedingsbodem gekozen hebt, dat was echt niet nodig geweest.
 
Heb ik ook gelezen online nadien. Maar ja, we maken er dan maar het beste van. Als die ooit op is een hij moet er uit dan steken we er geen meer in.
Wat nitrieten betreft, dat wist ik niet van Daphnia. Ik weet ook zelf niet exact hoe hoog de nitrieten waren maar die heb de aquariumwinkel zei dat het nog wel wat giftig was voor vissen. De Daphnia zwemt vrolijk door een houdt het water mooi proper en algenvrij. Mss dat het ook beter mee viel dan ze in de winkel deden uitschijnen.
 
In mijn vorige aquarium heeft 11 jaar een voedingsbodem gezeten zonder problemen. Denk niet dat ie nog werkte :D Grootste nadeel was dat ie zich in de loop der tijd vermengde met het grind, wat er niet zo mooi uitzag.
 
Denk niet dat ie nog werkte
Haha, nee dat denk ik ook niet.
Het is ook maar net welke soort en hoe dik ie erin ligt, sommige slibben dicht, en de andere geven weer enorme stofwolken als je iets verplaatst.
 
heb je wel voeding in je water?
En toch ben ik van mening dat je soms ook een beplant aquarium kunt hebben zonder voeding toe te voegen. Heb hier een klein bakje staan met makkelijke planten zonder dat ik iets toevoeg. Plantjes groeien wel heel langzaam.

Ps Patrick heb je even gequote om algemeen op de voedingsvraag te reageren.
 
En toch ben ik van mening dat je soms ook een beplant aquarium kunt hebben zonder voeding toe te voegen. Heb hier een klein bakje staan met makkelijke planten zonder dat ik iets toevoeg. Plantjes groeien wel heel langzaam.

Ps Patrick heb je even gequote om algemeen op de voedingsvraag te reageren.
Veel garnalenbakjes draaien zonder enige toevoeging van plantvoeding.
 
Veel garnalenbakjes draaien zonder enige toevoeging van plantvoeding.
Die van mij dus ook. Maar heb er voor een garnalenbakje nog redelijk wat plantjes in zitten.
Maar ik weet heel goed dat elke bak anders is en verschillende planten verschillende behoeftes hebben.
 
Met weinig en makkelijke planten moet het wel kunnen idd, maar een bak vol met diverse soorten planten vraagt toch wel om wat extra voeding.
En het hangt natuurlijk ook nog af van de verlichting.

Als de leden hier op het forum met de mooie volle plantenbakken zouden stoppen met het toedienen van extra voeding blijft er weinig over van die mooie bakken vrees ik.
Garnalen bakjes met alleen wat mos (of een ander makkelijk plantje) is een ander verhaal natuurlijk, ook zijn deze meestal niet zo sterk verlicht.
 

Terug
Bovenaan