waterpest groeit wortels bovenuit?


B

brianovitch

Guest
Hallo allemaal!

Zoals de titel al aangeeft schiet mijn waterpest wortels boven uit de plant..behalve onder aan de steel. Heb al eens alles eruit gehaald, de worteltjes eraf getrokken en weer geplant. Helaas groeit het net zo hard weer terug. Wat is hieraan te doen?
 
Die maakt de plant aan om voedingstoffen uit het water te halen. Dat betekend dat de plant niet genoeg uit de bodem kan halen.
 
mcc95 zei:
Die maakt de plant aan om voedingstoffen uit het water te halen. Dat betekend dat de plant niet genoeg uit de bodem kan halen.

Waterpest is dan ook een 'echte' waterplant, die halen de voedingsstoffen uit het water. Moerasplanten halen het ook uit de bodem.
 
Als je dat niet mooi vind,neem je Cabomba.
 
vind het geen super groot probleem...moet alleen af en toe kortwieken als het echt te erg wordt. Vroeg mij alleen af of het misschien te stoppen was door een snoei trucje :p

Ook lijkt het mij sterk dat er niet genoeg voedingsstoffen aanwezig zijn. de voedingsbodem is 3 weken oud;)
 
Ja,en? Voeding halen ze uit het water,niet uit de bodem.
IK heb ze gewoon los in de bak drijven.
 
Niekserr zei:
mcc95 zei:
Die maakt de plant aan om voedingstoffen uit het water te halen. Dat betekend dat de plant niet genoeg uit de bodem kan halen.

Waterpest is dan ook een 'echte' waterplant, die halen de voedingsstoffen uit het water. Moerasplanten halen het ook uit de bodem.

Klopt, mijn fout. :sorry:
 

Terug
Bovenaan