Waterkwaliteit Limburg (Chloor) - Opgelet


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,996
Leeftijd
55

Deze week werkzaamheden van maandag 10 uur tot en met woensdag 10 uur.

Inwoners van Stein, Beek, Meerssen, delen van Echt-Susteren en Sittard-Geleen, Beekdalen, Heerlen, Voerendaal, Valkenbrug en Gulpen-Wittem kunnen chloor proeven of ruiken.
 
Ik heb een mail gestuurd naar WML en dit kreeg ik als reactie van hen terug. Wellicht ook interessant voor anderen.

Onze berichtgeving is puur bedoeld uit voorzorg. Het traject dat gereinigd wordt, is dubbel beveiligd en geïsoleerd van het drinkwaternet. Na de reiniging met chloorbleekloog worden de systemen en leidingen intensief en langdurig schoongespoeld (gespuid) en het water dagelijks getest. De productielocatie in Roosteren zal pas weer worden opgestart als de waterkwaliteit goed is en vrij van bacteriën en chloorresten. Het drinkwater dat nu uit de kraan komt in dit verzorgingsgebied komt overigens tijdelijk vanuit andere productielocaties van WML en is niet in gevaar, ook niet in kwalitatief opzicht.

We kunnen op dit moment nog geen datum noemen omdat nog niet bekend is hoe lang we moeten gaan spuien voordat de testresultaten van het water weer de juiste waarden laten zien.

We houden u inderdaad op de hoog
te middels nieuwsberichten op onze website en social media kanalen Twitter en Facebook.
 
oh dat gaat op een handige manier heb je der geen last van
 
handig om te weten!
groetjes vanuit beek.
 
Goed dat je dit deelt! Ik vind het wel een beetje een vreemd verhaal. Het gaat zo te lezen over een transportleiding die geïsoleerd is en de mail van het waterbedrijf bevestigd dit ook nog eens. Je zou er dus helemaal geen last van moeten hebben maar "uit voorzorg" melden ze dat het water uit de kraan naar chloor kan ruiken en proeven? Voor een aquariaan natuurlijk goed om in die periode extra voorzichtig te zijn maar het lijkt allemaal wel mee te vallen.
 
Je zou er dus helemaal geen last van moeten hebben maar "uit voorzorg" melden ze dat het water uit de kraan naar chloor kan ruiken en proeven? Voor een aquariaan natuurlijk goed om in die periode extra voorzichtig te zijn maar het lijkt allemaal wel mee te vallen.
Precies, de boodschap is dubbel. Ik stel mijn waterwissel denk ik dagje uit en dat is het dan. Houd de berichtgeving natuurlijk wel in de gaten en neem van te voren nog even contact met ze op.
Ze reageerden uiterst snel per mail!
 
Ik heb net contact gehad met WML over de waterkwaliteit.

Ik kreeg te horen dat het spoelen van de leidingen met chloor zonde complicaties is verlopen. Het water is veilig wat betrekking tot waterwissels in aquariums aldus WML.
Uitgelegd waarom er absoluut geen chloor in het water mag zitten en er werd nogmaals bevestigd dat in het water in het betreffende gebied al die dagen ook geen chloor is aangetroffen. Er is geen chloor terecht gekomen in de leidingen van de omleiding.

De komende dagen wordt de leiding waar het om gaat wel nog intensief gespoeld. Daarna gaan we weer terug op ons eigen leidingnetwerk.

Ik ga vandaag wel onderhoud doen aan de cube. Ik heb water klaar staan dat ik anderhalve dag belucht heb.
 
M'n zus had een paar weken terug (na de overstromingen) wel enorm problemen gehad na het waterverversen, ondanks het toevoegen van watervebeteraar..
 
M'n zus had een paar weken terug (na de overstromingen) wel enorm problemen gehad na het waterverversen, ondanks het toevoegen van watervebeteraar..
Bietje mosterd na de maaltijd; maar in zo'n geval zou ik toch ook zeker (tijdelijk) osmose overwegen.
 
M'n zus had een paar weken terug (na de overstromingen) wel enorm problemen gehad na het waterverversen, ondanks het toevoegen van watervebeteraar..
Ik weet niet waar ze woont en wanneer dat precies was, maar enige tijd geleden, vlak na de overstromingen, was er ook een waarschuwing. Het ging om het gebied dat water uit Duitsland krijgt. Maar je moet die meldingen ook maar net mee krijgen.

Deze waarschuwing was ook niet erg ruim bekend gemaakt. Las het pas na het begin van de werkzaamheden op de Limburgse zender en verder zou het gecommuniceerd zijn via de sociale media. Zat mensen die het kunnen missen denk ik.
 
Ik weet niet waar ze woont en wanneer dat precies was, maar enige tijd geleden, vlak na de overstromingen, was er ook een waarschuwing. Het ging om het gebied dat water uit Duitsland krijgt. Maar je moet die meldingen ook maar net mee krijgen.

Deze waarschuwing was ook niet erg ruim bekend gemaakt. Las het pas na het begin van de werkzaamheden op de Limburgse zender en verder zou het gecommuniceerd zijn via de sociale media. Zat mensen die het kunnen missen denk ik.
Ze zit in Heerlen.. inderdaad het gebied dat water uit Duitsland krijgt. Kan me voorstellen dat dit niet altijd even goed NL bereikt.

Bietje mosterd na de maaltijd; maar in zo'n geval zou ik toch ook zeker (tijdelijk) osmose overwegen.
Naja, het zou mij ook kunnen overkomen dat ik er niet aan denk :)
 
Ze zit in Heerlen.. inderdaad het gebied dat water uit Duitsland krijgt. Kan me voorstellen dat dit niet altijd even goed NL bereikt.


Naja, het zou mij ook kunnen overkomen dat ik er niet aan denk :)
Is ook weer zo; vanaf de zijlijn is 't makkelijk oordelen. Als je net een overstroming hebt gehad, heb je wel weer wat anders aan je hoofd ook.
 
Is ook weer zo; vanaf de zijlijn is 't makkelijk oordelen. Als je net een overstroming hebt gehad, heb je wel weer wat anders aan je hoofd ook.
En nog de vraag of osmose dan tot de mogelijkheden behoort aangezien er op heel veel plaatsen geen gas en elektriciteit was.

Ze zit in Heerlen.. inderdaad het gebied dat water uit Duitsland krijgt. Kan me voorstellen dat dit niet altijd even goed NL bereikt.
Ik kan me nog herinneren dat dit ook het directe gevolg was van de overstromingen, in dit geval door die in Duitsland. Net nog even opgezocht en als ik het me allemaal goed herinner was dat pas een paar dagen na de overstromingen dat het gecommuniceerd werd (bruin water dat naar chloor kan ruiken).
 
Bij dat soort twijfel kun je denk ik beter tijdelijk even niet verversen.
 
En nog de vraag of osmose dan tot de mogelijkheden behoort aangezien er op heel veel plaatsen geen gas en elektriciteit was.
Klopt; maar osmosewater kun je in jerrycans kopen natuurlijk. Veel minder praktisch, maar 't is behelpen in zo'n situatie.
 
En nog de vraag of osmose dan tot de mogelijkheden behoort aangezien er op heel veel plaatsen geen gas en elektriciteit was.


Ik kan me nog herinneren dat dit ook het directe gevolg was van de overstromingen, in dit geval door die in Duitsland. Net nog even opgezocht en als ik het me allemaal goed herinner was dat pas een paar dagen na de overstromingen dat het gecommuniceerd werd (bruin water dat naar chloor kan ruiken).
Gelukkig was het bij haar niet zo erg! Huis staat op een heuvel en gelukkig ook geen stroomuitval geweest.
Als het water echt bruin was en naar chloor had geroken had ze er natuurlijk niet mee ververst. Schade is beperkt gebleven, maar leuk is het is niet. Dan schrik je wel even
 

Terug
Bovenaan